Een grote upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trager dan een i7, ja. Trager dan een i5? Nee. Voor gamen is het verschil tussen een i5 en een Phenom X4 te verwaarlozen. De Phenom is dus een goede keus.

Er staat ook Socket AM3 en jij hebt nu socket socket 755 dus ik weet niet of dat wel kan

Er staat ook Socket AM3 en jij hebt nu socket socket 755 dus ik weet niet of dat wel kan

Ja, dat klopt. Ik haal ook een nieuw moederbord.

Over de keus die ik ga maken ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik hoor veel goede geluiden over de i5, en als ik zo over het internet kijk naar benchmark en dergelijke, dan staat de i5 toch wel bovenaan en wordt ook vaker aanbevolen dan de Phenom II X4 955.

Hoi !

Niet merkbaar trager, zeker niet met gamen !

Enne,,,het is een z,g, Black Edition, d.w.z. dat de CPU zonder enig verstand van overklokken op 4 x 3600 MHz loopt.

Alleen: neem wel een mobo met de 870-chipsaet, daar zit nl. al Sata 600 en USB 3.0 op.
Anders moet je daar later weer uitbreidingskaartjes voor aanschaffen !

Bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...D3/430285/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD

Of: http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3

Succes,

Harry.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb me nog even georiënteerd en omdat er op mijn moederbord een socket 775 (Gigabyte GA-P31-DS3L) zit, zou ik ook een Core 2 Quad CPU kunnen nemen. Bijvoorbeeld de Q9300 of hoger. Zijn deze aan te bevelen? Want als ik een Q9300 of hoger zou nemen, dan houd ik mijn huidige moederbord, probeer ik er 2x2GB DDR2 RAM geheugen in te plaatsen en bespaar zo wel geld. Of is er dan een te groot verschil in snelheid dan wanneer ik een nieuw moederbord met 4GB DDR3 geheugen en een Intel i5 of Phenom X4 II 955 zou nemen?

Dus is het verschil in snelheid groot tussen een ouder moederbord met een Core 2 Quad en 4GB DDR2 RAM geheugen of een nieuw systeem met een i5 of een Phenom X4 II 955 met 4GB DDR3 RAM geheugen?

Laatst bewerkt:
Met een Phenom of een i5 hoef je later alleen de CPU te vervangen. Met een nieuwe CPU op socket 775 moet je je CPU en RAM vervangen. Wat een stuk duurder is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan