Een GUI maken in C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaak100

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
7
Ik ben nu redelijk op weg met C++ met dingen in cmd programmeren alleen hoe kan ik nu programma's maken met een GUI.

Als ik bij visual C++ een windows application project maak zie ik dat er al een voorbeeldje staat wat een programma word met een GUI maar de code is volgensmij weer anders dan voor het programmeren cmd klopt dit?

is er verder nog een goed nederlands (of engels het er niet is) over het programmeren van programma's met een GUI? of goeie tutorials op het internet.

wat ik tot nu toe heb gevonden op google zijn een paar tutorials die alleen maar errors geven bij compilen dus daar schiet ik niet echt veel mee op.
 
niemand een tip of iets waar ik mee verder kan?
Ik kan geen goeie tutorials vinden. Het zou vast wel aan mij liggen dat ik verkeerde zoekopdrachten in google invoer of iets dergelijks.
 
Om een GUI te maken moet je gebruik maken van een bepaalde API. Voor Windows is het waarschijnlijk het makkelijkste om gebruik te maken van de Win32 API. Als je googlet op win32api, "visual c++" en tutorial kan je wel wat leuke tutorials vinden.
 
ik zelf werd gek van c++ GUI's, dus ik gebruik nu c# voor mij GUI en de rest en maak dan en pipe.dll met mijn c++ source, mem editing etc
 
Bedankt allemaal top:thumb::thumb:

Hier heb ik zeker weten wat aan. ik weet zeker dat ik hier wel mee verder kom.:D

Deze vraag is opgelost:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan