Beste mensen,
Ik heb een heel vervelend probleem waar ik niet helemaal niet uitkom.
Ik heb een systeem van een klant, die van het begin na een half uur tot een uur een geluidsbrom heeft van een aantal seconden. het systeem bevriest als het ware even.
Daarna gaat het systeem weer verder.
Vandaag heb ik het volgende al geprobeert :
Flashen van het bios naar de laatste versie
Alle laatste drivers geinstalleerd van videokaart, onboard netwerk kaart, HD 7.1 audio , USB en firewre kaarten.
Hierbij een beschrijving van het systeem :
Gigaby GA-8I915 Duo (gigbyte LAN, HD 7.1 audio
Intel P4 530 3.0 Ghz processor HT
Zalman 7700-Cu CPU cooler
1 Gb Kingston CL 2.5 DDR-400 geheugen
ASUS EAX600XT/TD PCI-Eviodekaart
2x 250 GB maxtor HD
1 PCI USB 2.0 USB controler
Plextor DVD-Rom
Plextor DVD-Writer
Apacher Cardreader
1x PCI Firewirekaart
Dit probleem bestaat ook bij een kaal winXP installatie, maar ook nadat alles is geinstalleerd.
Ik kom er gewoon niet uit. Ik heb al het systeem gechecked met Professionele testsoftware alle geinstalleerd hardware d.m.v Burn-in testen en heb ook het systeem onder XP onder 100% belasting getest. Die geven geen foutmeldingen.
Ik heb goede kennis van hardware, maar ik zou eigenlijk willen weten of dit nu een software of een hardware probleem is.
Ik heb een heel vervelend probleem waar ik niet helemaal niet uitkom.
Ik heb een systeem van een klant, die van het begin na een half uur tot een uur een geluidsbrom heeft van een aantal seconden. het systeem bevriest als het ware even.
Daarna gaat het systeem weer verder.
Vandaag heb ik het volgende al geprobeert :
Flashen van het bios naar de laatste versie
Alle laatste drivers geinstalleerd van videokaart, onboard netwerk kaart, HD 7.1 audio , USB en firewre kaarten.
Hierbij een beschrijving van het systeem :
Gigaby GA-8I915 Duo (gigbyte LAN, HD 7.1 audio
Intel P4 530 3.0 Ghz processor HT
Zalman 7700-Cu CPU cooler
1 Gb Kingston CL 2.5 DDR-400 geheugen
ASUS EAX600XT/TD PCI-Eviodekaart
2x 250 GB maxtor HD
1 PCI USB 2.0 USB controler
Plextor DVD-Rom
Plextor DVD-Writer
Apacher Cardreader
1x PCI Firewirekaart
Dit probleem bestaat ook bij een kaal winXP installatie, maar ook nadat alles is geinstalleerd.
Ik kom er gewoon niet uit. Ik heb al het systeem gechecked met Professionele testsoftware alle geinstalleerd hardware d.m.v Burn-in testen en heb ook het systeem onder XP onder 100% belasting getest. Die geven geen foutmeldingen.
Ik heb goede kennis van hardware, maar ik zou eigenlijk willen weten of dit nu een software of een hardware probleem is.