Een heel vervelend geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rscheurw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Beste mensen,

Ik heb een heel vervelend probleem waar ik niet helemaal niet uitkom.

Ik heb een systeem van een klant, die van het begin na een half uur tot een uur een geluidsbrom heeft van een aantal seconden. het systeem bevriest als het ware even.

Daarna gaat het systeem weer verder.

Vandaag heb ik het volgende al geprobeert :

Flashen van het bios naar de laatste versie
Alle laatste drivers geinstalleerd van videokaart, onboard netwerk kaart, HD 7.1 audio , USB en firewre kaarten.

Hierbij een beschrijving van het systeem :

Gigaby GA-8I915 Duo (gigbyte LAN, HD 7.1 audio
Intel P4 530 3.0 Ghz processor HT
Zalman 7700-Cu CPU cooler
1 Gb Kingston CL 2.5 DDR-400 geheugen
ASUS EAX600XT/TD PCI-Eviodekaart
2x 250 GB maxtor HD
1 PCI USB 2.0 USB controler
Plextor DVD-Rom
Plextor DVD-Writer
Apacher Cardreader
1x PCI Firewirekaart

Dit probleem bestaat ook bij een kaal winXP installatie, maar ook nadat alles is geinstalleerd.

Ik kom er gewoon niet uit. Ik heb al het systeem gechecked met Professionele testsoftware alle geinstalleerd hardware d.m.v Burn-in testen en heb ook het systeem onder XP onder 100% belasting getest. Die geven geen foutmeldingen.

Ik heb goede kennis van hardware, maar ik zou eigenlijk willen weten of dit nu een software of een hardware probleem is.

Heb je al gecontroleerd vanaf een zo kaal mogelijk systeem. Dus alleen basissoftware, en zoveel mogelijk hardware losgekoppeld. Daarna één voor één aansluiten en weer testen. Evt in verschillende volgorden.

@ rscheurw
Dat is inderdaad een vervelende zaak. Aan je beschrijving te zien, denk ik aan een 50Hz oscilatie. Heb je een osciloscoop? Controleer dan eens de rimpelspaning van de verschillende voedingsspanningen. Zie je daar pieken en dalen, Dan kan je al bijna zeker zijn van de voeding.

Anders ontkoppel codensatoren. Blijft in elk geval een moeikijke fout om zomaar op te lossen.

Beste,

Ik heb niet de beschikking over een osciliscoop, maar hoe kan ik dan de condensatoren ontkoppelen ?

Er zit een gloednieuwe Zalman CNPS-400Watt voeding in.

Ik heb het probleem ook bij een kale WinXP installatie. Kan het probleem ook niet ontstaan door de onboard soundkaart ?

De onboard NIC (Gigabit) heb ik al kunnen uitsluiten door een 3COM PCI kaart. Ik ga eerst eens proberen door het insteken van de PCI soundkaart.

Romano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan