Een hele oude harde schijf (3,24 gb) op Win95: wat doe ik ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulesRules

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Als vervolg op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/529929-PC-kast-Packard-Bell-(een-oudje)-openmaken
:)

Ik vond (thuis) nog een hele oude PC met een hele oude harde schijf: 3,24 gb. (jaja)
De PC loopt op win95.
Wonder boven wonder doet-ie 't ook nog. Wel ontzettend langzaam, maar wat wil je.

Ik wil graag wat documenten van deze schijf bewaren; hoe kan ik dat het beste aanpakken?
-navigeren gaat moeilijk (alles met toetsenbord; hij herkent geen muis meer)
-hij heeft alleen een floppy-drive en geen brander
-internet is zo langzaam dat e-mail niet lijkt te werken (anders zou ik de bestanden naar mezelf kunnen e-mailen)

De schijf is te oud om ‘m in een nieuwe PC te laten draaien.

Iemand een idee?

probeer een andere browser, clean je PC een beetje, dan word ie weer iets sneller
dan kan je je bestanden uploaden op een google-account en ze op die PC weer downloaden:)

probeer een andere browser, clean je PC een beetje, dan word ie weer iets sneller
dan kan je je bestanden uploaden op een google-account en ze op die PC weer downloaden:)

Ja, "cleanen" is het hele punt, he? ;-)
Ik heb verschillende browsers geprobeerd; het duurt uren.
Maar uploaden op google of ergens anders had ik niet aan gedacht; goede tip! :thumb:

Nog meer ideeen?

je kan proberen ie te runnen zonder add-ons
dat kan ook helpen, en anders is (als je dat gebruikt) je internet kabeltje misschien geknakt ofzo...

Schijf eruit halen en in een andere PC zetten mits de juiste aansluiting of anders in een externe case stoppen. Kosten niet veel en zeker tweede hands niet.

Je kan sleeves/cases kopen waar je de interne schijf in kunt schuiven en vervolgens sluit je het geheel op USB aan.
IDE schijf neem ik aan?

Je kan sleeves/cases kopen waar je de interne schijf in kunt schuiven en vervolgens sluit je het geheel op USB aan.
IDE schijf neem ik aan?

Hmm. Ik weet niet wat het is en hoe het werkt. En of het dan werkt. Ik wil er wel wat geld aan uitgeven (niet teveel), maar als het niet werkt, vind ik het zonde-geld en zit ik met iets waarvan ik niet weet wat ik er verder mee moet :confused:
Heb wat zitten googelen, maar vind alleen productaanbiedingen. Kan ik ergens iets vinden met uitleg hoe en wat, denk je?

als je het wil veiligstellen kan je denk ik goedkoper en beter een USB-stick kopen dan een sleevecase of zo...
die is ook nog eens sneller en als je er een van 8 gig koopt kan er ook nog meer op en het is minder werk...

Aan een USB stick heb je natuurlijk niks als je eerst de data vanaf de schijf wil halen. Je zal dus eerst de data door middel van een sleeve/case moeten benaderen en dan kan je het pas op een USB stick zetten.
Wat voor schijf is het? IDE neem ik aan?
Waar woon je want als je in mijn buurt zit kan je hem wel even lenen van mij. Gebruik hem niet zo vaak.

Het is gewoon een kwestie van schijf in de sleeve doen en en aansluiten op een USB poort en je kan hem benaderen en je data veilig stellen/overzetten.

Even 2-in-1:

Ik denk niet dat die oude PC een moderne usb-stick aankan! Hij kan een 'moderne' muis al niet aan! :(

Ik snap dat verhaal van die case nog steeds niet. Ik kan wel bij m'n gegevens: de harde schijf doet het in m'n oude PC. Ik kan de boel alleen nergens opslaan, omdat die PC geen brander heeft; alleen een floppy-drive.
Of l*l ik nu langs je heen?
Ik woon in Rotterdam...

Ik tracht het nog een keer uit te leggen.

Je haalt de HDD uit de oude PC en schuift hem in de sleeve. Er gaat een USB kabel van de sleeve naar een andere (nieuwe) PC in de USB poort van deze nieuwe PC. De nieuwe PC ziet je oude HDD nu gewoon als externe schijf en je kan je bestanden dan gewoon benaderen. Ik ben over een tijdje weer in Rotterdam en dan kan ik je wel helpen.
Nogmaals even de vraag of het een IDE schijf is?

Ik begrijp je! :D Interne harde schijf wordt externe harde schijf dmv 'sleeve'.
En toch blijft m'n vraag: waarom zou-ie het dan wel doen, terwijl hij het niet doet, als ik 'm intern inbouw in die nieuwere PC?

En ja - sorry - : het is een IDE

Ik denk dat de nieuwe PC waarschijnlijk problemen met de drivers heeft en daar heb je geen last van als je "extern maakt" .....
Als je wil dat ik je een keer help zeg je het maar.
Is niet gelijk volgende week maar ik kom van tijd tot tijd in Rotterdam.

Ik denk dat de nieuwe PC waarschijnlijk problemen met de drivers heeft en daar heb je geen last van als je "extern maakt" .....
Als je wil dat ik je een keer help zeg je het maar.
Is niet gelijk volgende week maar ik kom van tijd tot tijd in Rotterdam.

Ok, dank zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan