• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een hoop gegevens in een grafiek plaatsen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hoe kan ik 38 waardes aan de linkerzijde van een tabel. (rij 5 t/m rij 43).
En 31 dagen aan de bovenkant van een tabel (Kolom: d, f, h, j, l, n, p, enz)
(De waardes varieëren tussen de 500 en de 700 mm).

Een beetje overzichtelijk in een grafiek kunnen plaatsen zodat alles nog te bekijken is.
38 lijnen zijn toch een heleboel lijnen.

Ik zou dan graag de 38 waardes aan de linkerkant van de grafiek willen hebben en de maand-dagen aan de onderkant.

Zoals u kunt zien, bent u nog niet van mij af.:D
Maar tot nu toe zijn de antwoorden meer dan bevredigend.:thumb:

Kun je wat duidelijker aangeven wat precies de bedoeling is, wat voor soort data je in de grafiek weer wilt geven ?

Gewoon::thumb:
Ik heb 38 onderdelen met een maateenheid tussen de 500 + de 700 mm die per dag kunnen verschillen en die elke dag gemeten worden. Dat heb ik dus in een excel-tabel geplaatst, maar dat is niet erg overzichtelijk. Daarom wil ik dus graag een grafiek eraan hangen waardoor de verschillen in één oogopslag te zien zijn. Dus 38 waardes per dag en dan max. 31 dagen in een maand volgens mij.:o
Helaas heb ik de excel-tabel niet voor het grijpen anders zou ik hem wel bijsluiten.:love:
Het probleempje zit in de kolommen omdat iederkeer de even kolommen gelezen moeten worden en de oneven kolommen niet mee mogen doen.:confused:

Je zal het moeten opsplitsen: 38 waarden per dag op 1 grafiek zetten is onbegonnen werk. Moeilijk is het niet, maar zal helemaal niet overzichtelijk zijn.

Net zoals Wigi al aangeeft wordt 38 onderdelen in 1 grafiek erg onoverzichtelijk (38 lijnen) .
Vraag is of je die 38 onderdelen met elkaar wilt vergelijken, of dat je in de grafiek wilt vergelijken met een norm-, budget- of andere waarde.
Ten opzichte van bv. een normwaarde kun je beter voor ieder onderdeel een aparte grafiek maken.

Waar het om gaat is de gegevens (gemeten verschillen in mm per dag) in beeld te brengen zodat een leek direct kan zien dat er verschillen zijn.
38 Waardes kan ik natuurllijk in 4 grafieken zetten zodat er 10 per keer gezien worden.
Maar ik denk dat ik met voorwaardelijke opmaak ga werken in de tabel zodat er een onder en een bovengrens in de gegevens komt waardoor de verschillen in de tabel ook in één oogopslag zichtbaar worden vanwege een ander kleur tekst of cel.
Mijn vraag was alleen of er opties voor waren in een grafiek maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Allen bedankt voor de bijdrage wederom.

Dat kun je idd doen, goed alternatief wat mij betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan