Een hopeloos probleem met mijn pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloteun

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
10
Hallo,

Ik ben recent op een probleem gestuit in mijn computer, het is namelijk als ik game dat mijn game er op een geven moment mee stopt en op een scherm gaat met streepjes met kleurtjes of hij gaat op een kleur wat heel me scherm word.

Ik heb door dit probleem al meerdere keren aangeklopt bij de computerzaak op ons dorp en die vervolgens de dingen die er nodig aan waren volgens hun heb vervangen (Ja, het was niet een beste pc wat ik had en was al eerder van plan een nieuwe te kopen of een soort van upgrade te geven). Vervolgens moest ik na een nieuwe voeding van 600w en nieuwe kast (antec 300) en een nieuw moederbord nog steeds kampen met dit probleem. Wel is het dat ik soms heel goed spellen zoals een battlefield 3 kan spelen zonder het probleem maar ook is het soms dat hij bij Minecraft ermee uitknalt! Ook bij Call of duty's (Black ops en Modern Warfare 3) heb ik last.

Dus mijn vraag is wat zou het probleem kunnen zijn?
Hier een plaatje van mijn componenten en hoe warm ze worden tijdens Minecraft.
[smallimg]http://i39.tinypic.com/b87j3n.png[/smallimg]

(Klikbaar)

Ik hoop graag een antwoord op mijn vraag te krijgen!

Alvast Bedankt!

Carlo

*Ik heb trouwens een beeldscherm van HP2309M serie's als dit ook nog een probleem kon zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit:
Mijn fout

om de 1 of andere reden lijkt het forum in firefox kapot te zijn 0.o
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan ook je bent er wel van op de hoogte dat minecraft soms crasht... het is een niet al te beste viewer vind ik...
dus HOEFT niet persé aan je pc te liggen
 
Je hele computer is dus al vernieuwd?
Het lijkt een probleem van de grafische kaart te zijn.
Mogelijk doet de grafische processor het niet goed of het geheugen dat op de grafische kaart zit. Oplossingen zijn mogelijk het niet over-clocken of installeren zonder Catalyst.
 
Hoe dan ook je bent er wel van op de hoogte dat minecraft soms crasht... het is een niet al te beste viewer vind ik...
dus HOEFT niet persé aan je pc te liggen

Ja, ik weet het dat minecraft af en toe crasht maar dit is ook gewoon met andere spellen en soms ook als ik gewoon op YouTube zit.

Je hele computer is dus al vernieuwd?
Het lijkt een probleem van de grafische kaart te zijn.
Mogelijk doet de grafische processor het niet goed of het geheugen dat op de grafische kaart zit. Oplossingen zijn mogelijk het niet over-clocken of installeren zonder Catalyst.

Ja, ik heb inderdaad mijn hele pc al bijna vernieuwd enigste wat nog zou kunnen worden veranderd is mijn processor of harde schijf.
Ik zal kijken of ik wat kan doen met de grafische proseccor en het geheugen wat er op de kaart zit. Ook heb ik hem niet overgeklockd en staat hij gewoon op de normale settings om het zo te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Bump (Weet niet of er mag worden gedoublet post)

Dit is wat er over de grafische kaart word gezegd op alternate.nl waar ik hem heb gekocht:
'De HD6970 (11187-03-40G) van Sapphire is gebaseerd op de AMD Radeon HD6970 Chip en beschikt over 2048 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 880 MHz en het geheugen een snelheid van 5500 MHz.'
 
Ja hoor dat mag, blijf posten.
Op de schermafbeelding lees ik: "enable graphics overdrive" en daaronder dat dit wordt ingeschakeld als de grafische processor zwaar wordt belast. Probeer eens zonder dit automatische overclocken en met wat meer fan-speed of met een andere driver. Ik zou zonder Catalyst software proberen als dat kan, dus alleen het .inf driverbestand gebruiken.

Een probleem met zwarte of grijze strepen en soms deels gekleurde strepen of gekleurde schermen wijst echt op een grafische kaart probleem en een probleem met het grafische geheugen. Een processorfout is eerder een verkeerd samengesteld beeld en een crash duidt vaker op een voedingsprobleem. Er zijn geheugentest programma's die ook het grafisch geheugen kunnen testen maar welke je hiervoor zou kunnen gebruiken en een beetje gemakkelijk zijn moet je apart maar even op het forum vragen.

Wanneer het moederbord deze kaart ondersteund dan moet je met die kaart terug naar de winkel gaan voor garantie. Je kan je punt ondersteunen met dat de problemen niet optreden als je een andere grafische kaart of de aansluiting van het moederbord gebruikt. Misschien geeft een geheugentest goed uitsluitsel en kan je die gebruiken als bewijs. Dat een grafische kaart defect geleverd wordt of al snel stuk gaat is beslist geen uitzondering. Dat gebeurt ook bij de duurdere.
 
Bedankt voor de nog uitgebreid info,

Ik heb mijn enable graphics overdrive uitgezet en mijn fan-speed naar 60% opgeschroeft.
Hoop dat dit iets wat resultaat boekt, ook had ik nog de vraag waar je een geheugentest kan uitvoeren? en zo ver ik weet sluit mijn moederbord aan op mijn videokaart!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel eventueel apart de vraag wat een handig programma is om het grafische geheugen te testen. Vaak moet je voor geheugentest-programma's een opstart schijf maken. Sommige fabrikanten hebben hun eigen testprogramma. Ik gebruik zoiets haast nooit.
 
Vandaag al de derde keer dat hij weer op streepjes is gegaan...
Tijdens Cod: BO ging het goed met fan speed van 60%, maar toen ik BF3 probeerde sprong hij er weer uit... Later nog met 75% geprobeerd maar ook geen succes tijdens laden lag hij er al weer uit! Cod: MW3 ook geen s6 met 75% fan-Speed zojuist ook nog uitgevallen....

Wat is trouwens het beste section om een topic te plaatsen over de geheugen test? Videokaarten neem ik aan of wat anders?
 
Na wat Googlen heb ik dit gevonden OCCT Mogelijk geeft dat uitsluitsel, anders inderdaad in videokaarten vragen. Het leek mij het gemakkelijkste om iets speciaal voor videokaarten te hebben en iets dat je niet op een CDRom hoeft te branden. OCCT lijkt me wel bekend.
 
Bedankt voor de link, ben benieuwd of het wat resultaat toont!
Ook heb ik nog een emailtje gestuurd naar Alternate na wat tips van een vriend die tevens ook dezelfde videokaart heeft.
In deze mail word er verzoekt om de videokaart terug te sturen met bonnetje, of zelfs bij hun te brengen om meteen wat testen te laten doen.
Denk dat ik gewoon even terug ga naar mijn oude videokaart (Nivdia GTX 230 als ik het goed dacht).

Nogmaals bedankt voor de hulp!

*Zal het topic oplaten om jullie nog van wat info te voorzien.
 
wat ik raar vind is dat de HD6900 helemaal niet bekend staan met het strepen probleem dat de HD5000 serie wel had....
dit klinkt tog als een defecte gpu

door alles uit te sluiten raad ik je aan om Memtest98 voor het werk geheugen (minstens 5 passes zonder errors), Prime95 voor de processor(12 uur lang zonder crash) en furmark voor de videokaart(burn in benchmark van 15minuten) te draaien (1 voor 1 natuurlijk)
en let op de tempraturen van het systeem...


en probeer ook de laatste gpu drivers
als memtest en prime goed uitkomen dan heb je zeker een defecte videokaart en zul je van je garantie gebruik moeten maken
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten mijn vidoekaart toch terug te brengen naar alternate.nl en kijken of hun wat ermee kunnen en dan waarschijnlijk mijn garantie te gebruiken, momenteel zit de NIVDIA GT 220 erin en moet ik het hier maar mee doen.
Zaterdag breng ik de videokaart weg en hoop ik op een snelle reactie voor eventueel de videokaart dan die word vervangen in een nieuwe.

Nogmaals Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan