Een hulprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Als ik mij PC opstart kan krijg ik telkens (en dit reeds gedurende enkele weken) de volgende mededeling: "Een hulpprogramma dat u helpt bij het ontwikkelen van sercvices voor Windows NT". Antwoorden uiteraard met Ja of Neen. Blijkbaar komt deze vraag van Microsoft zelf. Ik heb reeds een keer Ja geantwoord maar dan gebeurt er verder niets. Maar deze vraag blijft steevast verschijnen. Hoe geraak ik van deze vraag af? Dank voor de hulp.

Gebruik Process Explorer. (Gratis software van Microsoft).
Zorg ervoor dat die melding over die "Services voor NT" op je scherm staat. Start Process Explorer, en sleep het "net" naast de verrekijker over het dialoogvenster waar die melding over "Services voor NT" staat. Je gaat dan meteen naar het proces dat blijkbaar verantwoordelijk is voor de melding. Schrijf op welke proces het is en vooral ook de bestandsnaam.

Daarna AutoRuns installeren en starten, en (na het scanproces) via het verrekijkertje zoeken naar de opgeschreven procesnaam. Geef de commandoregel(s) waar je die vind hier even door, want vooral rundll32.exe , conhost.exe etc. aanroepen kunnen meerdere processen starten, dus niet alleen degene die jij probeert om zeep te helpen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel, dnties, voor de goede raad. Zal het proberen maar ik weet niet of het mij zal lukken. Het ziet er wel nogal ingewikkeld uit.

Het is echt niet zo moeilijk, maar even in vogelvlucht:
Je opent Process Explorer. Je ziet dan alle processsen in Process Explorer die lopen op je computer.
Als je het vangnetje gebruikt (=netje gooit over een dialoogvenster), dan gaat je cursor (in Process Explorer) meteen naar de procesregel waar die eigenaar is van het gevangen dialoogvenster.

Hopelijk geeft dat dan (daarom moet jij het opschrijven) voldoende informatie om dat proces daarna (in AutoRuns) terug te vinden zodat je (na consultatie bij ons) het proces kunt uitvinken in AutoRuns zodat dat proces niet meer automatisch meestart met Windows start en je daarmee dus bereikt dat dat dialoogvenster wegblijft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Denties, bedankt voor de moeite. Het lukt mij maar niet !! Zal dat dan noodgedwongen maar zo laten en telkens "neen" antwoorden op de gestelde vraag.

Dat heb ik niet gezegd, maar jammer dat het je niet lukt.
Ik heb ondertussen mogelijk (via Google) een plek gevonden waar die aanroep staat in Autoruns, namelijk in tabblad Scheduled Tasks:
Kijk waar bij de Description staat "Een hulpprogramma dat u helpt bij het ontwikkelen van services voor Windows NT" en vink die UIT.

PS: Is overigens hoogstwaarschijnlijk (resten van) opgeruimde malware.
PS2: Zie je die ingang niet, dan Options -> Filter options -> Vink alles UIT en klik op Rescan.

Tijs.

De (gratis!) tips worden gegeven met de gedachte minstens een melding terug te krijgen of het gelukt is of niet.
Ik wil dus graag een terugmelding zien of het gelukt is etc.

Tijs.

Geachte Denties (Tijs).

Ik moet mij 1000-maal verontschuldigen voor mijn niet reageren op uw antwoord van 11 december 2013. Ik was van mening dat mijn antwoord van diezelfde datum, maar een half uur vroeger, het einde was en dat ik alles zou (moeten) laten zoals het was. Heb dan ook pas vandaag uw antwoord op die datum gezien (en ook uw begrijpelijke reactie van 27 december). Ik heb dan ook onmiddellijk uw raad gevolgd en de vermelding "Een hulpprogramma dat u helpt . . . . . "gevonden. Het uitvinken lukt mij niet omdat ik mij moet aanmelden als administrator. Ik ben echter de administrator want ik ben de enige die op de PC veranderingen aanbrengt en de mededeling "Aanmelden als administrator" werd tot nu toe nog nooit getoond. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je mij nu nog verder wil helpen. Hoe geraak ik nu verder?

Toedeloe

Download AutoRuns, open de download-map, rechtsklik op AutoRuns.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Kijk of je het dan wél kunt uitvinken (op alle plekken waar je het tegenkomt).

Tijs.

Ik heb uw reeds dezelfde dag uw raad gevolgd. De vermelding "Het programma dat u helpt bij . . . . ." stond er 3x en ik vinkte die 3x uit. Mijn probleem bij het opstarten bleef. Vandaag ben ik nog eens gaan kijken naar de Sheduled Tasks en de vermelding was maar éénmaal meer (uitgevinkt) aanwezig. De 2 andere waren verdwenen. Nu vraag ik mij af of ik die laatste (uitgevinkte) vermelding niet mag verwijderen. Misschien ligt daar de oplossing van mijn probleem? Alvast dank voor de moeite.

Verwijderen mag ook (per slot weet je zeker dat het 'geen zuivere koffie' is), maar ik denk niet dat een oplossing is, als ze nu allemaal uitgevinkt staan.
Ik zou dan dus het idee krijgen dat een andere ingang het programma tóch activeert.

En verder verwijs ik nog eens terug naar mijn eerste posting, over Process Explorer, zodat je het gestarte programma kunt stoppen. En daarna (via Verkenner) het aangeroepen programma proberen te verwijderen, wat ook een manier is om ervan af te komen. Natuurlijk helpt dat alleen als er niet een ander programma actief is dat het bestand weer opnieuw aanmaakt én opnieuw aanroept.

Tijs.

Geachte dnties, uw eventuele te proberen mogelijkheid met "Process Explorer" lukte niet omdat ik geen enkel programma kon openen alvorens te antwoorden met "ja of nee" op de melding voor Windows NT. Maar: ik heb enkele dagen geleden, zoals ik regelmatig doe, Ccleaner en "Spybot - Search & Destroy" aan het werk gezet en de vermelding voor Windows NT is (tot nu toe) verdwenen. Meer nog: in de Scheduled Tasks (Autoruns) is de vermelding naar "Een hulpprogramma dat u help . . . . " ook verdwenen. Blijkbaar is mijn probleem nu opgelost. Alvast bedankt voor geboden hulp. Veel groeten.

Ok, blijkbaar heeft Spybot het probleem verholpen. Dat is mooi. :) Gegeven wat je beschreef had je het óf niet echt afgeschoten in Process Explorer (zoals je ook aangeeft in je laatste posting) óf het heeft een bewakerproces dat uitschakelen/verwijderen weer ongedaan maakt.

M.b.t. niet Process Explorer kunnen activeren als de melding er stond: Je kunt Process Explorer als vervanger van Taakbeheer laten fungeren én laten opstarten bij aanmelden, via de Options. Met die combinatie kan het altijd wel.
Dan kun je dus Process Explorer aanroepen op dezelfde manier als Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc, rechtsklikken op taakbalk en kiezen voor Taakbeheer, Ctrl-Alt-Del en daar taakbeheer starten kiezen etc.)
Na je onderzoek had je het dan weer terug kunnen zetten naar de gewone Taakbeheer (ook weer via Options).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan