een hyperlink plaatsen in een access form

Status
Niet open voor verdere reacties.

SchreuderSMC

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Beste ,

Ik heb een form in access waarin het field BESTELNUMMER voorkomt. In een folder op mijn pc staat een map met allerlei foto's die corresponderen met die bestelnummers. Bijvoorbeeld:

Bestelnummer D-dier-s00 heeft ook een afbeelding op de pc staan genaamd D-dier-s00.jpg

Nu heb ik dit geschreven, maar het werkt compleet niet - ik kom er niet uit..

Private Sub Label343_Click()

On Error GoTo ProcError
Call Shell("C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\OIS.EXE " & "F:\A DOCUMENTEN\WEBSITE\WEBSITE PLAATJES\POSTZEGELPAKKETTEN - SCANS" + Me.[Bestelnummer] + ".JPG")
ExitProc:
Exit Sub
ProcError:
Select Case Err.Number
Case 490
MsgBox "No Pictures Available"
Case Else
MsgBox Err.Number & ": " & Err.Description, vbCritical, _
"Error in cmdOK_Click Event Procedure..."
End Select
Resume ExitProc
End Sub

Ik moet er bij vertellen dat dit een stukje code is die ik gewoon geplakt en bewerkt heb uit een andere thread op een ander forum. Ikzelf kan wel redelijk met access werken, maar dit soort code zegt mij vrij weinig.

Leg eens uit wat je wilt bereiken.

Hoi Octafish, held!

Ik heb een database waarin medewerkers een product kunnen opzoeken via een formulier. Daar staan beschrijving, prijs, categorieen en een bestelnummer. Elk product heeft ook een foto. Deze foto staat ergens op de computer. Nu wil ik in dat formulier een knop maken die er voor zorgt dat medewerkers direct een foto kunnen openen ( die zich dan opent middels office picture manager ).

Die knop moet dus ( en let niet op deze vage omschrijving ) het volgende doen : open file LIKE "Pad\op\de\computer\"[bestelnummer]".jpg"

Dat kun je simpel doen met FollowHyperlink. En die actie hang je dan aan welke gebeurtenis voor jou handig is (klikken, dubbelklikken, rechtsklikken, aparte knop). De foto (of welk bestand dan ook) wordt geopend in de op die pc als default aangewezen applicatie. Bij mij zou dat dus (gelukkig) niet Picture manager zijn, maar FSViewer. Maar kan dat boeien? Zolang de bijlage geopend wordt, is het toch ok?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan