• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een hyperlink uit tabblad a middels een formule =a!e10 ook werkend op tabblad B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudverstraaten10

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Ik hoop dat iemand een quick fix heeft!

Ik heb een planningsformulier gemaakt voor lessen op school. In die planning staan per tabblad voor alle vakken de lesstof omschreven die vervolgens door formules in tabbladen met datum en weeknummer worden geplaatst volgens het principe uit de titel.
dus:
tabblad "wiskunde" met alle lessen van week 1 t/m 40
tabblad "engels" met alle lessen van week 1 t/m 40
etc...
maar ook tabblad met "week 5 september" waarin voor een bepaalde klas de lesstof staat van wiskunde week 1, engels week 1 etc. etc.

Nu willen collega's ook graag hyperlinks gebruiken. Die staan wel in het tabblad van hun vak, maar in de week staat alleen de "droge tekst" zonder hyperlink.
Wat moet ik doen om de formule in het tabblad van bv. "week 5 september" waarin verwezen wordt naar het vak wiskunde week 1 met een hyperlink (bv. =wi!a3) ook de werkende hyperlink te krijgen?
Let wel: Niet alle cellen van de tabbladen met de lesstof per vak bevatten hyperlinks.

ben benieuwd!

groet,

Ruud

Probeer dit eens Ruud.
Code:
=hyperlink("#wi!a3";"makkelijke naam")

Het geeft als effect dat ik wel de blauwe letters en onderstreping krijg, maar dat de hyperlink niet werkt.....

Plaats het bestand eens met fictieve namen en een goede omschrijving wat de bedoeling is.
Ik ga zo naar bed maar hier zijn soms nachtbrakers.

kijk even bij het vak LOB en week 12 sept. Ik heb 3 voorbeeld hyperlinks ingevoerd die niet als zodanig in de juiste week zichtbaar zijn....

Ik krijg bij het openen van het bestand een Office beveiligingswaarschuwing.
Het bestand lijkt niet helemaal in de haak.

Dit bedoel je Ruud?
Code:
=HYPERLINK("#'"&TEKST(B3;"dddd d mmmm jjjj")&"'!a1";"leerstof "&A3)

Waarom een .xlx?

Waarom x100 tabbladen?
Reduceer het bestand tot een paar tabjes. Geef duidelijk aan wat je wilt bereiken met een klik op een hyperlink.

En net zoals HSV krijg ik ook de melding 'Office beveiligingswaarschuwing' dus haal iig de macro eruit.

Het zijn zoveel tabbladen omdat ieder tabblad ook apart uitgeprint wordt als weektaak voor leerlingen. De docenten zetten voor hun vak de jaarplanning in het tabblad voor hun vak. Het probleem is dat sommige collega's gebruik maken van hyperlinks in hun jaarplanning, maar dat die met de formule niet wordt gekopieerd naar de juiste week.....
Macro kan ik er uithalen.

#13 gemist?

Waarom een .xlx?
gemist?

Al eens nagedacht over een gestructureerde opzet?

@HSV,
Wat vindt je van de de laatste vraag? (Deze keer ga ik waarschijnlijk geen nieuw opzet maken);)

Laatst bewerkt:
@VenA,

Antwoord op jouw reactie (#15)?
Ik kan er niets mee.

Ik vind alles best.
Ook denk ik meer in oplossingen dan in opzetten.
Je veranderd niet maar zo van opzet als het er al tijden is ingebakken (hoe vreemd dan ook); ik ga mijn tijd daar niet insteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan