Een inlogpagina maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een website voor ons volleybalteam, en ik zou er graag een inlogpagina op zetten, voor vertrouwelijke informatie, zodat niet iedereen die kan lezen. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dat moet aanpakken...

Ik gebruik t35, PHP wordt ondersteund... maar verder ben ik eigenlijk nog niet gekomen, omdat ik als ik een inlogpagina heb gemaakt, met iedere naam en wachtwoord kan inloggen... (ik kan pietje intypen met als wachtwoord kees, maar kees met wachtwoord pietje werkt ook)...

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat, als het nodig is kan ik het PHPscript laten zien...

Groetjes, Robert-Jan

zet in je php scripje:
if($username=="piet" AND $Pass=="Kees" OR $username=="willem" AND $Pass=="hondje")
{
echo "Welkom $username, je bent succesvol ingelogd";
exit;
}
else
{
echo "hey koekertje je mag hier nie komen";
}

Geplaatst door bultje21
zet in je php scripje:
PHP:
if($username=="piet" AND $Pass=="Kees" OR $username=="willem" AND $Pass=="hondje")
{
exit;
}
else
{
}
Da's wel heeeeeel simpel :rolleyes:
Overigens weet ik niet eens zeker of dit werkt doordat je AND OR AND gebruikt zonder () om samenhang aan te duiden. Hierdoor kan het zijn dat niemand in weet te loggen.

Sorry dat ik zo laat reageer... ik was heel druk bezig... ik heb de site van phpsecurepages gebruikt... ik ben nu aan het proberen het script te laten werken!

In ieder geval bedankt!!!

misschien simpele oplossing maar wel een waar je geen dbase voor nodig hebt.

Zelf gebruik ik alleen maar database

TIP: Gebruik MD5 codering voor je wachtwoord dat als ze je script lezen en er staat zoiets simpels in dat ze nie meteen je ww hebben.

krijg je zoiets:
$pass=md5($pass)
if($username=="piet" AND $pass=="fx87d9g7s987sdse")
{
exit;
}
else
{
}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan