een .js bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundguy

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
hallo mensen,

ik heb een scriptje en als beschrijving staat erbij maak een nieuw bestand aan genaamd snow.js...

waar staat .jks voor en waarmee moet ik het maken?
ik denk dat het voor javascript staat dus vandaar in dit gedeelte van het forum.

greet soundguy

.js staat voor javascript idd. :)

Het zal dan in een webpagina gelinkt worden als:
<script src="snow.js"></script>

Je kunt gewoon wordpad openen, daar het script in plakken (menu bewerken > plakken speciaal > niet opgemaakte tekst) en het dan via 'opslaan als' bewaren als snow.js

Als je het later weer wilt bewerken kun je het weer openen met wordpad.

Vr.Gr. Egel.

Je kunt gewoon wordpad openen, daar het script in plakken (menu bewerken > plakken speciaal > niet opgemaakte tekst) en het dan via 'opslaan als' bewaren als snow.js

Vr.Gr. Egel.

ik ga het proberen bedankt:D

Vr.Gr. Egel.

dus dat notepad bestand word dus snow.js.txt?

dus dat notepad bestand word dus snow.js.txt?
Nee, snow.js zonder de extra .txt

Als de extra .txt er toch achter komt kun je de naam het beste in de verkenner veranderen (twee keer met een tussenpoos op de naam klikken).

Heb je wel extensie verbergen voor bekende bestandstypen uitgezet onder mapopties?

Vr.Gr. Egel.

Nee, snow.js zonder de extra .txt

Als de extra .txt er toch achter komt kun je de naam het beste in de verkenner veranderen (twee keer met een tussenpoos op de naam klikken).

Heb je wel extensie verbergen voor bekende bestandstypen uitgezet onder mapopties?

Vr.Gr. Egel.

ik krij het eerlijk gezegt nogsteeds niet voor mekaar...
het snow.js bestand staat in de map.
de bijbehoorende afbeelding ook.(ik denk dat daar de fou zit.)
var SNOW_Picture = "/billeder/snow.gif";\par moet ik daar de link veranderen naar waar de afbeelding staat?

Als het plaatje in dezelfde map staat wordt het:
var SNOW_Picture = 'snow.gif';

Heb je anders een link naar waar je het script vandaan hebt? Dan is het beter te beoordelen. :)

Vr.Gr. Egel.

ok komt ie : maar dat heb ik al maar het werkt toch nog niet...
http://www.peters1.dk/webtools/javascript/sne.php?sprog=nl
De pagina blijkt verkeerd vertaald, misschien is het een computervertaling, maar in de engelse staat het wel:
Include this html code right after <body> on the webpages, you wants the snowflakes to appear:
REMEMBER: To change the path to your own placement of the file snow.js

<script type="text/javascript" src="http://www.domain.com/scripts/snow.js"></script>
Als je dus <script type="text/javascript" src="snow.js"></script> direct achter de <body> zet dan doet 't script het wel goed. :)

De bijlage is een werkend voorbeeld.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

De pagina blijkt verkeerd vertaald, misschien is het een computervertaling, maar in de engelse staat het wel: Als je dus <script type="text/javascript" src="snow.js"></script> direct achter de <body> zet dan doet 't script het wel goed. :)

De bijlage is een werkend voorbeeld.

Vr.Gr. Egel.

a:active {
text-decoration: underline;
color: #FF9900;
}
.style4 {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: bold; }
-->
</style></head>
<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onLoad="preloadImages();">
<script type="text/javascript" src="snow.js"></script>

staat hij daar goed???

Daar staat het goed. :thumb:

Witte sneew op een witte achtergrond kan wel onzichtbaar lijken! ;)

Vr.Gr. Egel.

Graag gedaan! :)

Zet je de vraag dan nog even op opgelost? :) Dat kan rechtsonder bij 'status van de vraag'.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan