Een klein spelletje

Status
Niet open voor verdere reacties.

evanderlinden6

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Hoi allemaal, ik heb een klein spelletje gemaakt en wilde wel eens weten wat mensen er van vinden.
Het is ook nog een mijn eerste spel dus verwacht er maar niet te veel van.
Als iemand tips, vragen of opmerkingen heeft, dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!

Cheats:
alle levels openen : notimetoplay
De laatste level makkelijker : thelastlevelmustbeeasy

Voor meer informatie over het spel : https://sites.google.com/site/vanderlindensoftware/mad-maze

Bekijk bijlage Mad Maze.rar

Laatst bewerkt:
@coenraad: Ik kan 'm anders tot 't einde (zonder cheats ;) ) uitspelen.

@TS: Leuk spelletje ;)
Eventueel:

- Een 'sluiten'-knop aan de spelbeschrijving toevoegen;
- MinimizeButton bij de Cheats weghalen;
- Spel resetten eerst door de gebruiker laten bevestigen;
- Typfoutje aan het einde van het spel weghalen.

:)

Hoi,

Ziet er goed uit en is ook een leuk spel!:thumb:

Maar:
Het eerste wat mij eigenlijk opviel was al bij het uitpakken van het .rar bestand: de naam van het icoon is "Icon test", ik zou daar dan gewoon "Icon" van maken (of een naam met meer betekenis).

Daarnaast heb ik ook nog een suggestie: De muis is een vrij groot object op je scherm, maar alleen als je met de punt van de muis over een 'muur' heen gaat, moet je opnieuw beginnen. Daarom is het misschien leuk om de muis te vervangen door een stip, of iets anders wat niet te groot, maar wel duidelijk, is. Ook is het misschien wel grappig om een spoor te maken. Dat je dus ziet hoe je je muis al hebt bewogen.

Succes!

@Bloodshed: heb je misschien nog een tip voor de ts om dit te voorkomen??

MartinJM

Was helemaal vergeten te reageren hier, was vorig weekend dat het forum er steeds uit lag.
In het filmpje wat ik had gepost hou ik gewoon de rechter muis knop in als ik beweeg, hierdoor kan ik overal overheen waar ik wil, muren, gesloten deuren etc.

Om dit soort dingen te voorkomen moeten gewoon wat checks toegevoegd worden denk ik.

Hier nog een manier, alt tab naar een ander scherm, en sleep zo je muis waar je hem hebben wilt.
http://dl.dropbox.com/u/63676419/option2.mp4

Hmm, inderdaad, het werkt ook als je gewoon je linkermuisknop gebruikt...

Maar ik had ook nog een paar kleine dingetjes:
Als je met een level bezig bent, dan kan je in de taakbalk (onderin je scherm) nog steeds het hoofdmenu zien. Is het misschien niet een idee om het hoofdmenu onzichtbaar te maken (of niet te laten zien in de taakbalk) als je bezig bent met een level? Je kan het toch niet gebruiken waardoor het lijkt alsof het is vastgelopen... Ook zou ik het cheatmenu niet in de taakbalk laten zien.
Wat Joz ook al zei: In de messagebox aan het einde moet je nog even kijken naar de spelling, leestekens en hoofdletters.
Ook zou ik nog even kijken naar de layout van het menu om een level te selecteren. Ik vind dat de label namelijk een beetje dicht bij de bovenrand zit. Die zou wat naar beneden mogen.

Dat was het wel...

Succes!:thumb:

Misschien is het beter dat je een object of zo door het doolhof moet slepen ipv de cursor te gebruiken, als je een touch screen hebt hoef je maar op het finish label te klikken en je bent klaar. :rolleyes:

ik neem aan dat dit met panels en een mousehover event is gedaan?
zou eht wel leuk vinden om dit zelf ook te maken :)

Nog een kleine typfout: wanneer je een niet-bestaande cheat intypt, zegt het "Cheat word niet herkent"

En met deze laatste toevoeging gaat er nu maar een slotje op dit topic. Deze is immers van April 2012 en dus niet aktueel meer.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan