• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een kolom beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter stoof
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stoof

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
hallo

in kolom A staan hyperlinks ik wil ze wel activeren maar het moet wel zo zijn dat ik hem niet kan wijzigen

ik heb het geprobeert met rechtermuis/celeigenschappen/beveiliging/blokkeren.

maar dit werkt niet , ik kan nog steeds bewerken/wijzigen

gr steve

Je moet het werkblad ook nog beveiligen (via Extra-Beveiliging). Zorg er wel voor dat je eerst de blokkering opheft van de cellen die je nog wel wil bewerken.

fra.

ja maar?

hoi

ik kan nog steeds de cellen wijzigen in kolom A

en daar bedoel ik mee de text
en dit is juist het gene wat ik beveiligen

gr steve

Als je via Celeigenschappen-Bescherming de blokkering instelt (die staat standaard al ingesteld, althans in Excel 2000), en als je daarna het werkblad beveilgt (via Extra-Beveiliging), dan moet je normaliter de cellen die je als zodanig hebt ingesteld niet meer kunnen bewerken (dus ook geen tekst wijzigen). Als dat bij jou niet het geval is, dan is er met jouw Excelprogramma iets vreemds aan de hand. Heb je dat probleem maar met 1 werkboek of met álle werkboeken? Plaats eens een werkblad hier op het forum, dan kunnen lezers er naar kijken.

fra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan