Hoi Johan,
De laatste vraag is de makkelijkste:
... bij home enz., als ik er met de muis overheen ga, dat dan de achtergrondkleur verandert??
Dat gaat in principe vanzelf goed komen op het moment dat je een link op de HOME zet:
HTML:
<a href="index.html">HOME</a>
Want in de css staat al:
a:hover {background-color: #B30700;}. Die
a van de
a:hover slaat op de <a>'s in de html-code. Oftewel: als je met de muis over een link <a> zweeft ("hovercraft"), verandert de achtergrondkleur van die link in de kleur #B30700 (
). Maar zolang je de link er nog niet hebt staan, is er ook geen <a> waarover je met de muis kunt gaan, en dus ook geen kleur-verandering.
Dan de rechterkolom in de tabel, die een stukje moet overlappen.
Tja, eigenlijk zijn tabellen niet bedoeld voor opmaak (daar is css voor), maar in jouw constructie kan je denk ik het beste een bovenrij aan de tabel toevoegen, met een hoogte van de helft van de balk.
Vervolgens kan je de balk monteren als achtergrondfiguur van een <div>-container, en dan de tabel daar met een margin-top van ook de helft van de balk onder zetten.
Tenslotte kan je alle cellen van de rechterkolom samenvoegen: op de onderste en bovenste cel na.
O ja, ik zou de tabel een vaste breedte geven in plaats van in % van de breedte, want dat geeft allerlei onverwachte en onbedoelde effecten. Met een breedte van ca. 950px past het er mooi op bij een schermbreedte van 1024*768px, die langzamerhand iedereen wel heeft. Op hogere resoluties komt de pagina dan ook op die breedte in het midden te staan.
Dan krijg je zoiets:
Dit is nog lang niet ideaal (er moet nog een hoop in de code gesaneerd worden om de html-opmaak door nette css te vervangen), maar het is een beginnetje.
Met vriendelijke groet,
CSShunter