csshunter
Meubilair
- Lid geworden
- 4 aug 2009
Hoi Johan,
Ik gebruik dus géén WYSIWYG-webeditor als Dreamweaver, maar tik de codes er met de hand in (vergelijkbaar met in DW alleen in de code-weergave werken).
Plus voor mijn geheugen een serie mapjes met tips en trucs in mijn Favorieten.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
Als ik de layout en werking van een pagina wil controleren, als die in orde is bevonden door de html-validator en de css-validator, is mijn methode:met welk programma kan ik dat controleren?
- Testen in Firefox (op verschillende resoluties en bij verschillende browser-ingestelde lettergroottes); dat heb in feite al gedaan omdat ik Firefox gebruik als browser om steeds de tussentijdse resultaten te zien.
- Testen in Internet Explorer, in elk geval IE7 en IE8 (op verschillende enz.).
- Testen in Opera (op verschillende enz.).
- Testen in Chrome (op verschillende enz.).
- Testen in Safari (op verschillende enz.).
- Testen wat een tekst-browser ervan maakt (online, met de Yellowpipe Lynx Viewer)
Kladblok! (d.w.z. de verbeterde versie Notepad++)welk programma gebruik jij dan om een website te maken?
Ik gebruik dus géén WYSIWYG-webeditor als Dreamweaver, maar tik de codes er met de hand in (vergelijkbaar met in DW alleen in de code-weergave werken).
- Verder heb ik in Firefox de Web Developer Toolbar, waarmee o.a. even snel real-time probeersels kunnen worden bekeken (via edit css of edit html).
- Ook Firebug ontbreek niet, waarmee o.a. de document-stamboom makkelijk bekeken kan worden, en waarin je tegelijkertijd de cascade-gevolgen van de css kunt zien.
- En aan Firebug heb ik nog YSlow toegevoegd, waarmee je o.a. online de bestandsgrootte van images kunt verkleinen (zonder kwaliteitsverlies).
Plus voor mijn geheugen een serie mapjes met tips en trucs in mijn Favorieten.
Met vriendelijke groet,
CSShunter