Een kopie van c maken is toch niet goed mogelijk met windows 7=19GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
komen met een niet werkend systeem te zitten

ik heb:
Verkenner vervangen door Total Commander
Mediaspeler video vervangen door Videolan
Moviemaker vervangen door Photodex of zoiets
Paint vervangen door een freeware paintprogramma
Mediaspeler muziek vervangen door STP
Internet explorer vervangen door Firefox
Office vervangen door Open Office
Notepad vervangen door Notepad++

Dus met dat niet werked systeem dat valt wel mee!. :D
 
ik heb:
Verkenner vervangen door Total Commander
Mediaspeler video vervangen door Videolan
Moviemaker vervangen door Photodex of zoiets
Paint vervangen door een freeware paintprogramma
Mediaspeler muziek vervangen door STP
Internet explorer vervangen door Firefox
Office vervangen door Open Office
Notepad vervangen door Notepad++

Dus met dat niet werked systeem dat valt wel mee!. :D

Gefeliciteerd. En nu nemen we Jan Modaal, die net windows 7, het allernieuwste joepiedepoepie OS heeft gekocht. Hij heeft geen verkenner geinstalleerd (of alternatief), geen mediaspeler, geen paint, geen moviemaker, geen IE, geen notepad. "Wat dan heeft hij lekker zoveel ruimte over". En uiteindelijk krijg MS de schuld...
 
Gefeliciteerd. En nu nemen we Jan Modaal, die net windows 7, het allernieuwste joepiedepoepie OS heeft gekocht. Hij heeft geen verkenner geinstalleerd (of alternatief), geen mediaspeler, geen paint, geen moviemaker, geen IE, geen notepad. "Wat dan heeft hij lekker zoveel ruimte over". En uiteindelijk krijg MS de schuld...

:thumb::thumb:

En ook alsof die alternatieve programma's geen ruimte innemen....

Daarbij nog, dat de mensenn een kant en klare pc kopen waarop Windows al gewoon geinstalleerd is...
 
Ik ben wel nieuwsgierig naar WAT nou zoveel ruimte inneemt bij windows 7 zodat het zo'n 19 Gb is. Een kale XP heeft zo'n 2 tot 3 Gb.

Een kale XP = 3 Gb
windows 7 = 19 Gb volgens sommigen.

Wat zorgt ervoor dat het 16 Gb meer is?
Kan die extra 16 Gb er uit voor een gedeelte?
 
Vraag me af waarom je je druk maakt om die schijfruimte, met de huidige capaciteiten van de schijven.:confused:
 
Hmmz ben ik dan zo'n kleine windows 7 Ultimate 64bits gebruiker?

15,22 GB Totaal

Maar de verschillen tussen XP en Vista/7?
Sinds Vista begon windows pas echt gebruik te maken van de WinSXS folder welke in mijn geval zo'n 6 gig in beslag neemt maar die ik bij anderen regelmatig de helft van de totale windows directory zie beslaan.
In mijn windows 7 staat ook nog de installer folder waarin bijna 3 gb staat welke niet echt nodig zouden hoeven zijn maar erg makkelijk als je applicaties moet herstellen/deinstalleren
 
Laatst bewerkt:
Wat denk jij hier in godsnaam te bereiken? Als je het nog niet weet, Helpmij is een forum dat problemen van mensen oplost en advies geeft, dat lees je ook in de naam.

Als jij vindt dat Windows 7 te groot is dan blijf je lijker bij je XP. Maar wat microsoft doet is de vraag van de grootste club mensen beantwoorden. Iedereen wil namelijk een snel, veilig en mooi besturingssysteem. En deze vragen beantwoord Windows 7 heel goed.

XP is al meer dan bejaard man.

Als jij vindt dat Windows 7 te groot is dan ga je niet goed met de tijd mee.

We hebben tenslotte nu systemen die makkelijk een paar TB kunnen opslaan, dus wat is dan 15 GB?! Als jij een sterkere auto koopt is de ruimte waar de motor zit ook groter, nou Windows 7 is een sterker besturingssysteem en heeft dus meer plaats nodig.

Als jij met je XP gelukkig bent moet je dat ook blijven. Alleen niet raar opkijken als Microsoft geen ondersteuning meer geeft aan verdwaalde XP gasten. Volgens mij is Windows XP na al die updates ook een stuk groter.

Greetzz,
Timo
 
Laatst bewerkt:
Wat denk jij hier in godsnaam te bereiken? Als je het nog niet weet, Helpmij is een forum dat problemen van mensen oplost en advies geeft, dat lees je ook in de naam.

Als jij vindt dat Windows 7 te groot is dan blijf je lijker bij je XP. Maar wat microsoft doet is de vraag van de grootste club mensen beantwoorden. Iedereen wil namelijk een snel, veilig en mooi besturingssysteem. En deze vragen beantwoord Windows 7 heel goed.

XP is al meer dan bejaard man.

Als jij vindt dat Windows 7 te groot is dan ga je niet goed met de tijd mee.

We hebben tenslotte nu systemen die makkelijk een paar TB kunnen opslaan, dus wat is dan 15 GB?!

Als jij met je XP gelukkig bent moet je dat ook blijven. Alleen niet raar opkijken als Microsoft geen ondersteuning meer geeft aan verdwaalde XP gasten.

Greetzz,
Timo
:thumb:
 
een forum dat problemen van mensen oplost en advies geeft

EXACT !!!!.

Dat houd dus NIET in: je eigen mening opdringen aan een ander !!!!. :shocked::shocked:

Zolang je met W7 echt niet meer kunt dan met XP, zie ik niet in waarom XP 2gb kan zijn en W7 15gb moet zijn.
 
EXACT !!!!.

Dat houd dus NIET in: je eigen mening opdringen aan een ander !!!!. :shocked::shocked:

Zolang je met W7 echt niet meer kunt dan met XP, zie ik niet in waarom XP 2gb kan zijn en W7 15gb moet zijn.

Inderdaad!
Ik stel hier gewoon een vraag en wordt afgesnauwt, daarom was ik eigenlijk Tweakers ontvlucht.

Precies zoals je zegt:
XP = 2 Gb
W7 = 15 Gb

Maar waar ik ook lees, geen echte verbetering.
Muziek componeren met computers is altijd nogal belastend voor computers en die muzikanten zijn ook nog massaal bij XP en zijn met elkaar in discussie of er wel winst in zit. Kan hier toch ook neem ik aan.

In ieder geval onprettig als je 7x zo lang moet doen om een kopie van c terug te zetten.

Maar naar aanleiding van 1 van de posts heb ik nu uitgezocht dat het vooral ligt aan de winsxs folder.

http://social.technet.microsoft.com...l/thread/f0862648-0a96-4aa4-8847-76c216d169f3

http://www.vlite.net/
 
Inderdaad!
Ik stel hier gewoon een vraag en wordt afgesnauwt, daarom was ik eigenlijk Tweakers ontvlucht.

Kan ik begrijpen, maar dit is toch eigenlijk ook geen vraag maar een mening zoals eerder al is gepost. Want jou probleem
"Een kopie van c maken is toch niet goed mogelijk met windows 7=19GB"
is dus iets wat eigenlijk geen probleem is, maar dat het voor jou te lang duurt. Een mening dus.
Ik geef je gelijk wanneer je zegt dat het volledig backuppen steeds tijdrovender wordt omdat er steeds meer data mee gemoeid gaat, maar onmogelijk vind ik te ver gaan. Een oplossing zou inderdaad zijn het automatisch laten backuppen naar een NAS ofzo.

Dat van de WinSxS folder is wel erg interessant om te lezen, bedankt daarvoor :thumb:
 
Ik geef je gelijk wanneer je zegt dat het volledig backuppen steeds tijdrovender wordt omdat er steeds meer data mee gemoeid gaat, maar onmogelijk vind ik te ver gaan.

De titel had eigenlijk moeten zijn:
Ik vind het raar dat een windows versie van 2009 ongeveer 6x zo groot is als die uit 2001 en dat het verschil in prestatie door een hoop mensen niet gemerkt wordt. En wat vervelend dat ik in de toekomst niet 5 minuten maar ongeveer 15 minuten doe over het maken van de kopie van c.
En dat terwijl ik gelezen had dat windows 7 modulair te installeren zou zijn.

Maar ja, die titel zou iets te lang zijn geweest.

De titel is meer een titel die verontwaardiging uitdrukt. Zoiets als:"Het is toch niet goed mogelijk joh he".
 
Het hoeft niet zo lang te duren, teslotte komen er ook schijven die steeds sneller data kunnen versturen. Natuurlijk is het zo dat als jij op bijv. een pentium 4 met 512mb geheugen en een IDE schijf een backup van 7 probeert te maken het lang duurt, maar daarvoor is de ontwikkelijk in de techniek. Met mijn sata schijf is mijn backup binnen 7 min terug gezet en dat is toch makkelijk 230GB wat ik terug zet. Dit is dus gewoon een topic die niet thuis hoort op Helpmij.nl

Greetzz,
Timo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan