Een letter weergeven via een button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim15

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Ik wil een virtueel toetsenbord maken, alleen hoe zorg ik dat via een button een letter of een cijfer wordt weergegeven in een textbox van een een ander willekeurig programma?

Alvast bedankt,
Pim

Volgens mij kun je dit doen met sendkeys

Code:
Sendkeys.Send("S")

Het lukt niet om tekst in een willekeurig programma te zetten. Het moet dus niet in het programma komen te staan wat ik heb gemaakt, maar in een ander programma.

Pim

Ja dan word het een stuk lastiger, zeker als het doel programma niet het actieve venster is en als je tekst in een specifieke textbox of wat ook wilt sturen. Je zult in de weer moeten gaan met API's om de window handle van het doel programma te verkrijgen, alleen dan kan je tekst ernaar toe sturen. Maar dan zul je mogelijk ook nog de handle van de desbetreffende textbox moeten achterhalen om de tekst naar de gewenste textbox te sturen. Met andere woorden: best wel een pain in the but.

Laatst bewerkt:
Helaas. Het was wel leuk als het kon. En hoe zorg je dat het onderwerp wordt gesloten maar niet als opgelost?

Pim

Ik heb nooit gezegd dat het niet kan, het kan zeker, het is alleen zeer lastig te doen.

Helaas. Het was wel leuk als het kon. En hoe zorg je dat het onderwerp wordt gesloten maar niet als opgelost?

Pim

Het is toch opgelost?
De opgelost-functie is er voor bedoeld dat evt. helpers zien of het de moeite waard is een topic te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan