Een Linux (Ubuntu 14.04) geinfecteerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal

Gisteravond (11-6-2014) bleek er een update (43Mb) voor mijn Ubuntu-systeem te zijn.

Gauw binnenhalen je weet maar nooit.

De data was onwaarschijnlijk snel binnen, en meteen begon het scherm rare capariolen te vertonen.

De schermen werden zeer groot, en van knoppen-besturing was meteen al geen sprake meer van.

Als ik op de bovenkant van het panel het scherm uit probeerde te zetten, zwierf de cursor ergens midden op het panel.

Internet viel uit, na 4 a 5 keer proberen: internet was uit, en internet bleef uit.

Zijn dat nou de kenmerken van een virus aanval, of niet ?

Toen heb ik het system maar uitgeschakeld. Weer een illusie minder.

Maar nu is het de volgende dag, nu virusscannen met een Resque Disk , ik heb de Resque disk van AVG

Het zal wel weer een tijdje duren, voordat je hiermee klaar bent.

Mvg

Jan Filarski
 
Virus lijkt me sterk; als het een update zou zijn met een virus dan heeft een boel er last van. En op het Ubuntu forum heb ik er niets over gelezen.
Ook niet over een virus trouwens, en dat is...naar mijn mening...echt niet waar.
Let wel, een virus voor Linux....nee, echt niet!!

Misschien dat via de update je grafische driver is veranderd en daardoor dat het niet meer zo werkt als voorheen.
Dus kijk eens naar je grafische hardware. ;)
 
Hallo Femke

Ik denk ook dat het begonnen is met een Update. Gisteravond stond er een update klaar, na die ingeladen te hebben begon de ellende

Ook was de update volgens mij veels te snel binnen, afin er klopte iets niet.

Meteen begonnen de extreem grote schermen op mijn beeldscherm, alles werd onbestuurbaar.

Oh de FireWall stond uit, dus geen Internet verbinding.

Nu heb ik de Firewall er tussenuit gesloopt.

En heb slecht moeizaam verbinding. Ik moet op de 15 seconden mijn Wachtvoord ingeven

In een schermpje dat heet: 802.1x authenticatie

Hoe kan ik dit verhelpen.

MVG
Jan Filarski
 
Dat kan ik niet zo 1,2,3 niet zeggen natuurlijk.
Firewall eruit slopen is niet handig natuurlijk. Ook met een Linux systeem niet.

Kijk eens op Ubuntu.com het engestalig forum of anders het Nederlands forum. Vraag het daar eens na. Ik zit op het Nederland forum en weet dat niemand dit heeft.

Wat je wel kan doen is terug naar een oudere kernel. Kijk eens of dat helpt.
Je weet het wel, bij opstarten kiezen voor de optie andere kernels (moet het uit mijn hoofd doen want ik zit op Mint), het is niet de eerste optie (de gewone dus) en dan kiezen voor een oudere kerrnel.
 
Maar aan de TS: heb je nu al bij je stuurprogramma gekeken en welke grafische kaart heb je?
Dit is van belang!
En heb je al een andere kernel geprobeerd?

Zonder deze info komen we niet ver.

Nog steeds niemand die dit probleem heeft hoor, ik hoor echt nergens hier iets over.
 
Hallo Femke

Grafische kaart: MSI NX7600GT, TD512Z

Op het ogenblik werkt mijn Ubuntu-systeem weer, dit bericht heb ik zojuist daarop ontvangen, en beantwoord ik nu daarvan.

MVG
Jan Filarski
 
Nou prima dan. Dan is het opgelost?

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de andere vraag of je wel naar de stuurprogramma's hebt gekeken.
Ik zelf denk dat er geen zijn en dat je zonder ook prima kan werken. (aangezien je een msi hebt)

En die andere kernel, dat hoeft dus nu niet.
 
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de andere vraag of je wel naar de stuurprogramma's hebt gekeken.

ppfff, moeilijk om het even te beantwoorden? Het is toch van belang dat je deze op de goede manier laat werken.
Maar hé. als je dat zelf niet belangrijk vind, prima hoor.
 
Hallo Femke98

Volgens mij is het stuurprogramma :

NVIDIA-Linux x86 64-295.53.

100% zeker weet ik het niet.

MVG
Jan Filarski
 
Dat kan je zien als je via het menu (de dash) naar hardwarestuurprogramma's gaat.
Daar moet je toch de grafische drivers aanwijzen!!
Dus waar je nu mee werkt, dat kan je dan toch zien!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan