een logisch station maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morean

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
http://i287.photobucket.com/albums/ll144/ludivine_noir/schijfbeheer.jpg

Ik wil graag nog 1 logisch station erbij maken om mn programma's op te installeren, ik heb er al één succesvol gemaakt B. Nu heb ik de overige 'niet-toegewezen ruimte' nog voor de schijf die ik wil. Maar ik zit nu al aan de max aantal partities. Maar volgens mij hoor ik wel gewoon nog logische stations te kunnen maken zoals de B schijf. Maar ik krijg alleen de optie om een 'nieuw eenvoudig volume' te maken en als ik dat doe dan krijg ik dus deze melding:
"u kunt in deze niet toegewezen ruimte geen nieuw volume maken omdat de schijf al het aantal al het aantal maximale partities bevat"

Hoe kan ik dit oplossen :S?

Vind het al knap dat je de partitie B hebt kunnen noemen, dacht dat deze normaal voor een eventuele tweede floppy drive gereserveerd was. Haal die eens weg, zodat je weer 1 grote "Niet toegewezen ruimte" hebt. Nu eerst die hele ruimte gebruiken en daarna pas twee logische stations maken.

Ok.

Ik heb de B schijf nu verwijderd maar die voegt zich niet samen met de 'niet toegewezen ruimte' maar blijft apart staan en is groen (beschikbare ruimte) geworden. De niet toegewezen ruimte blijft zwart.

edit, het is wel mogelijk om de 'beschikbare ruimte/groen/partitie' te verwijderen

Laatst bewerkt:
Dat ie groen is, betekend dat deze nog als "Uitgebreide partitie"geconfigureerd is, zonder logisch station. Dus dat moet nog weg. Daarna alles nemen, zodat de volledige ruimte "Groen" aangegeven wordt, dan kun je daarop twee of meer logische stations aanmaken.

Als het gelukt is, ben je toch klaar? Anders moet je even aangeven wat je nu gedaan hebt.

Ik bedoelde dat het samenvoegen gelukt was. Maar nu heb ik een niet toegewezen ruimte/zwart en geen beschikbare ruimte/groen.

Maar blijkbaar maakt dat niet uit want ik heb er nu toch 2 logische stations van weten te maken gelukkig.

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan