• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een logo wordt bij het opslaan niet meegenomen! En hoe kan ik de printer overslaan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Goededag,
een logo voorkomend in de sheet. wordt bij het opslaan niet meegenomen! En hoe kan ik de printer overslaan, als deze niet aan staat?
Graag een aanwijzing
rop

With Application
.UserName = "TEST"
.StandardFont = "Arial"
.StandardFontSize = "10"
.DefaultFilePath = "c:\Users\user"
.EnableSound = False
.RollZoom = False
End With

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ActiveSheet.Range("a1"), FileFormat:=50, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _
False, CreateBackup:=False

'ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

dank voor het meedenken. Als ik alleen de gebruiker zou zijn, dan is het plaatsen van een apostrofe een makkelijke oplossing. De oplossing "on error resume next" komt nog het best in de goede richting, maar het starten van een willekeurig andere macro werkt dan pas weer als de printerroutine is afgerond dus met enige vertraging.

Ja, dus? De vraag is? Ik gaf je een verwijzing naar code waarmee je de status van de printer kunt opvragen, dus dan kan je vervolgens beslissen of je print code uitgevoerd moet worden.

Die snap ik ook niet. Als met "on error resume next" de printer naar je zin wordt overgeslagen dan kun je daarna met "on error goto 0" de errorcheck weer aanzetten. Maar dat heeft geen invloed op het al dan niet starten van een andere macro.

Als "on error resume next" niet werkt zoals gewenst dan zul je de codes zoals deze door jkpieterse zijn aangereikt (link uit #2) moeten inbouwen. Als je hier tegen problemen aanloopt post dan het bestand zoals je het op dat moment hebt met een heldere probleemomschrijving voor verdere hulp.

met alle respect, als ik je een handboek VBA geef en zeg het antwoord staat ergens beschreven, dan is dat bijna voor mij hetzelfde als de gegeven link. mogelijk is PRINTER_STATUS_NOT_AVAILABLE = &H1000 het enige wat ik verder moet uittesten. Het probleem is minder urgent dan het logo dat zich niet mee laat kopiëren. Desalniettemin heren, bedankt tot zover.

Als de essentie van de vraag is dat het logo niet meegenomen wordt, dan geef je wel erg weinig en niet relevante informatie. Waar staat het logo? In een koptekst? Is het een gekoppeld plaatje? En er zijn nog veel meer vragen te bedenken. Dus graag wat meer informatie en bij voorkeur een bestandje erbij wat eea duidelijk maakt.

Dag VenA
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ActiveSheet.Range("a1"), FileFormat:=50, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:= _
False, CreateBackup:=False

Het is een plaatje wat met invoegen-illustraties-afbeelding is toegevoegd. Dus simpeler kan niet volgens mij.
Het totale bestand bij het saven geeft het geen probleem, dan blijft het plaatje behouden. Maar met bovengenoemde vba regel wordt de betreffende sheet zonder plaatje weggeschreven. Dus ik denk dat hierin een foutje zit. Mogelijk dat het fileformat een ander getal behoeft?
Kan wel een voorbeeldbestand maken en meesturen, maar of dat wat oplost? Maar goed als je het hier niet in ziet, dan maak ik wel een voorbeeld.
rop

Verander de formule in A1 eens naar
Code:
=C1&B14&" "&B5&" "&B1&".xlsb"

En ook met alle respect. Je kunt niet van de helpers verwachten dat ze code voor je implementeren in een voorbeeldbestand wat niet is bijgesloten.
N.B. Voor de zekerheid. Dit is natuurlijk sowieso geen taak van de helpers. Helpers zijn vrijwilligers ... :)

peter B, goede gedachte, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Helemaal eens, maar bij mij verdwijnt het plaatje als sneeuw voor de zon!

Ah. Gevonden. In je code doe jet het volgende:
Code:
       'om macroknop te verwijderen
        For Each Shp In ActiveSheet.Shapes
        Shp.Delete
        Next

Dit is het moment dat je het plaatje zelf verwijderd ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan