Een machine/product uitzoeken doormiddel van een excel-database en een formulier(VBA)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bart8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Goeiedag mede-forumers,

Ik zit met een probleem ik heb een database aangemaakt met daarin allemaal technische gegevens van machines/producten. Deze gegevens worden berekend doormiddel van formules in excel.

Nu zou ik graag een soort formulier willen maken waarin de ontwerpgegevens worden ingevoerd. Vervolgens bekijkt het formulier dan doormiddel van vergelijken welke machine/product hierbij hoort.

Hieronder is een printscreen toegevoegd:
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/344219.bmp

het liefst zou ik dus de waardes onder Input die blauw zijn willen kunnen invoeren en dat het programma deze vergelijkt met die uit de database

Bij voorbaat dank

Dit kan wel Excel maak dan zul je echt VBS moeten gaan gebruiken. Access is in dit geval een betere keuze.

Beste Dinux,

bedank voor je snelle reactie.
Klopt het dat VBS staat voor Visual Basic Sript?
Ik kan de gegevens die in Excel staan wel exporteren in Access, wat is dan de volgende stap die ik binnen Access moet doen om het voor elkaar te krijgen?
Ik kan ook in Excel met macro's werken, dan wordt er ook gebruik gemaakt van VBS volgens mij.
Weet iemand hoe ik deze codes moet opstellen? of zou ik dit topic moeten verplaatsen naar Visual Basics ipv VBA?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Dinux eerder VBA bedoeld, waarbij de A uiteraard voor Applications staat. VBS wordt voor zover ik weet alleen in Outlook gebruikt, al kun je uiteraard ook in de andere applicaties vbs gebruiken. Wat soms nog handig is ook...
Ik denk dat je moet beginnen met het ontwerpen van een formulier, waarbij je de gegevens uit het excel blok moet inladen in tekstvelden, zodat je de berekeningen kunt maken en terugzetten.

Je wilt dus kortom zoeken op specifieke waardes en dat daarbij de best mogelijke match wordt gevonden uit de database?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan