goede middag allemaal!
Zie bijgevoegde bestand. Hiermee wil ik graag met het ingeven van een minimaal aantal gegevens een automatische offerte opmaken voor de klanten van mijn printshop. Ik zou graag een macro toevoegen die het volgende doet:
Het probleem is dat ik sinds zo'n 20 jaar niet meer met macro's heb gewerkt in Excel. Wie kan mij verder helpen? Ik waardeer het enorm! :love:
Met vriendelijk groet, Roel van de printshop
Zie bijgevoegde bestand. Hiermee wil ik graag met het ingeven van een minimaal aantal gegevens een automatische offerte opmaken voor de klanten van mijn printshop. Ik zou graag een macro toevoegen die het volgende doet:
- de beveiliging van het werkblad eraf halen (het wachtwoord is nu even 'wachtwoord')
- de invoergegevens van werkblad 'offerte' overnemen op een nieuwe regel in de werkmap 'offerte database'
- het werkblad 'offerte' opslaan als pdf met als bestandsnaam "offertedatum + klantnaam" in bijvoorbeeld de map C:\Users\printshop\Documenten\offertes
- het werkblad 'offerte' als pdf verzenden naar klantnaam@emailadres.nl
- de beveiliging terug instellen.
Het probleem is dat ik sinds zo'n 20 jaar niet meer met macro's heb gewerkt in Excel. Wie kan mij verder helpen? Ik waardeer het enorm! :love:
Met vriendelijk groet, Roel van de printshop