een menu aanpassen van VB naar JavaScript

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Eej mensen! Ik heb deze vraag al op heel veel forums gesteld, maar niemand kan mij helaas helpen.
Ik heb op mijn site een script staan met een menu. Dat menu is alleen in VB (visual basic toch?) en dus niet zo compatible met andere browsers, zegmaar niet, dan IE. Ik zou dan ook graag datzelfde script in Javascript hebben. Een vriend van me kent VB en die zei dat het heel erg op elkaar leek alleen hebben wij beiden niet genoeg verstand van JavaSript om de code te verbeteren.

dit is het vb script:
Code:
<Script Language="VBscript"> 

<!-- 

Option Explicit 

DIM menuID,menuObj,cellBk 

SUB ShowHide(menuID) 

menuObj = "Link" & menuID 

cellbk = "Head" & menuID            

if document.all.item(menuObj).className = "LINKSON" then    'IF MENU OPEN THEN CLOSE 

document.all.item(menuObj).className = "LINKSOFF" 

document.all.item(cellBk).style.backgroundColor = "#000000"   ' SET CELL BACKGROUND COLOUR BLACK            

document.all.item(cellBk).style.Color = "#FFFFFF"  ' SET FONT COLOUR WHITE 

ELSE 

document.all.item(menuObj).className = "LINKSON"               ' OPEN MENU    

document.all.item(cellBk).style.backgroundColor = "#CCCCCC"  ' SET CELL BACKGROUND COLOUR GREY            

document.all.item(cellBk).style.color = "#000000"  ' SET FONT COLOUR BLACK 

END IF 

END SUB 

--> 

</Script>

het volledige menu staat hier

Geplaatst door Japie82
Hoi,

Misschien is het makkelijker om een bestaan menuutje te nemen :D

Deze had ik toevallig een keer gezien, komt van Leejoo.nl

Natuurlijk zijn de kleuren aan te passen.

http://www.leejoo.nl/java/menu/uitschuif_menu.htm

:)

hahahaha je hebt m gevonden!
als je goed naar de code kijkt is het precies hetzelfde menu! ik heb de kleuren inmiddels al aangepast :D
leuk dat je hiermee kwam, ik wist namelijk zelf al lang niet meer waar ik hem vandaan had!

maar ik heb inmiddels ook op andere fora deze vraag gesteld en er was iemand die "effetjes" in een kwartier ofzo mn code aangpast had. toch zeer bedankt voor je reactie!

voor degenen die dit script gebruiken en dit lezen. je menu werkt alleen in IE (mijn site mist daardoor 20%! van de bezoekers) en als je het vb script door het volgende script vervangt moet het werken...
Code:
 <script type="text/javascript">
//<![CDATA[
<!--
function ShowHide(menuID) {
var menuObj=document.getElementById('Link'+menuID);
var cellBk=document.getElementById('Head'+menuID);		     
if(menuObj.className== "LINKSON") {    // IF MENU OPEN THEN CLOSE
      menuObj.className = "LINKSOFF";
      cellBk.style.backgroundColor = "#000000";   // SET CELL BACKGROUND COLOUR BLACK           
      cellBk.style.Color = "#FFFFFF";  // SET FONT COLOUR WHITE
	}
else {
      menuObj.className = "LINKSON"; // OPEN MENU   
      cellBk.style.backgroundColor = "#CCCCCC";  // SET CELL BACKGROUND COLOUR GREY           
	  cellBk.style.color = "#FFFFFF";  // SET FONT COLOUR BLACK
	}
}
//-->
//]]>
</script>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan