Een metadirectory?

Status
Niet open voor verdere reacties.

InF3RnO

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Hoi allemaal, ik heb een opdracht als volgt, maar ik kom er totaal niet uit, elk mogelijke aanwijzing kan goed van pas komen. De opdracht luidt:
Ik moet een metadirectory creëren die 3 subdirectory's gaat aansturen zoals, Windows,Linux,Novell.
Dat betekent dat als ik een user BOB aanmaak op de metadirectory, dan wordt het useraccount op alle 3 de subdirectory's aangemaakt en kan ik vanuit de metadirectory rechten uitdelen op de verschillende servers.

Als iemand hier enig ervaring mee heeft, of een idee heeft hoe het in elkaar zit dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt ik hoop dat ik op goede resultaten kan rekenen:)

Is het niet een beetje hetzelfde als beveiliging en rechten in XP?
Dan kun je ook voor iedereen uitmaken wat ze wel of niet mogen.

Ja, dat snap ik maar het principe zal toch op hetzelfde neerkomen. Heb je wel eens met rechten in XP gewerkt?

Ik heb vaak met rechten in XP gewerkt
ook met Windows 2000,2003,linux,novell.
Maar ik heb nog nooit een aparte Metadirectory moeten opzetten, want het geld niet voor 1 pc, maar voor het complete netwerk...

Dan heb je nu een leuke uitdaging. En je kennis van rechten komt je goed van pas :p

rechten uitdelen is geen probleem:D
maar het zodanig uitvoeren vanuit een metadirectory,
het opzetten van een metadirectory, de benodigde software enz, enige tips, daar ben ik op zoek naar:D
zodra het opgezet is zal ik er geen problemen mee hebben daar geen twijfels aan. :)

Het zal wel ten overvloede zijn maar tenslotte komt je vraag dan ook weer omhoog............je kunt aardig wat vinden met het intypen van metadirectory in Google. ;)

k heb wat info, maar meerendeels frans, en tja das nie me sterke kant
maarja als nobody hier ervaringen mee heeft dan kan ik beter de topic laten sluiten
lijkt me beste?

Af en toe even omhoog gooien. In de nacht zijn er weer andere mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan