• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een "niet waar"statement bij "kiezen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsmans

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
22
Ik ben bezig met het maken van een digitaal rooster. Hierbij word een basisbestand gehanteerd waar gemakkelijk de vaste dagen van alle medewerkers aangepast moeten kunnen worden. Deze staat gelinkt aan een maandrooster. In dit maandrooster moeten verschillende tijdsnotaties gedaan worden. Dit heb ik opgelost met de formule kiezen.
1 staat voor 19:00 2 voor 16:45 etc etc..

Maar nu wil ik als er niks ingevuld staat dat er ook niks weergegeven wordt. En dit lukt mij op een of andere manier niet. Nu blijven deze cellen vragen naar #waarde!
 
Ik ben bezig met het maken van een digitaal rooster. Hierbij word een basisbestand gehanteerd waar gemakkelijk de vaste dagen van alle medewerkers aangepast moeten kunnen worden. Deze staat gelinkt aan een maandrooster. In dit maandrooster moeten verschillende tijdsnotaties gedaan worden. Dit heb ik opgelost met de formule kiezen.
1 staat voor 19:00 2 voor 16:45 etc etc..

Maar nu wil ik als er niks ingevuld staat dat er ook niks weergegeven wordt. En dit lukt mij op een of andere manier niet. Nu blijven deze cellen vragen naar #waarde!
Je zou kunnen beginnen met een Als-functie. Bijvoorbeeld:
Code:
=Als(A1="";"";Kiezen(......


Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hmm,

Dit werkt. Nu geeft hij inderdaad niks weer als er geen waarde staat. Maar als er wel een waarde staat laat hij ook niks zien. Wat doe ik fout

=ALS([maandrooster.xlsx]maand!C8="";"";KIEZEN("19.00";"16.45";"19.00";"19.00";"18.15";"18.30";"16.45";"16.45";"16.45";"16.45";"-"))
 
=ALS([maandrooster.xlsx]maand!C8="";"";KIEZEN([maandrooster.xlsx]maand!C8;"19.00";"16.45";"19.00";"19.00";"18.15";"18.30";"16.45";"16.45";"16.45";"16.45";"-"))

Het vetgedrukte moet er nog bij.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan