Een nieuw modem... maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

discosux

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2004
Hallo,
ik heb een Speedlinq aansluiting met zo'n Alcatel Speedtouch USB modem. Werkte met m'n 768/128 snelheid voortreffelijk. Nooit een probleem gehad.
Laatst heb ik de snelheid laten verhogen naar 2048/1024 en sindsdien heb ik de hier al eerder vermelde problemen met een verbinding die elke 5 minuten verbroken wordt.
Ik heb a en b opgeteld, nog eens wat rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de modem deze snelheid niet aankan. Speedlinq zelf is onbereikbaar, dus daar kan ik eea niet bestellen.
Mijn vraag is nu de volgende: wat is een ADSL ethernet modem precies, en wat is een goed model, en kan ik zo'n ding zelf aansluiten zonder tussenkomst van Speedlinq (ik kan pc's aan elkaar knopen, weet een en ander van TCP/IP etc, en ben tamelijk intelligent, hehe).
Ik heb overigens een moderne Windows XP pc, een analoge telefoonaansluiting en een ethernetkaart in m'n pc zitten.
Oh, en als de uitleg gepaard kan gaan met een 'dit modem kost zoveel en dat kan je bij die en die winkel in Amsterdam krijgen' dan kus ik u de virtuele voeten.
Alvast bedankt,
disco

Laatst bewerkt:
Ethernet modem is gewoon een modem met een ethernet ( netwerk kabel ( cat-5) ) interface dus ipv dat je hem op een usb poort aansluit sluit je hem nu aan op de netwerk kaart.

Je kan er meedere computers op aan zette met een router of switch/hub ertusse .. maar je kan ook een ethernet modem met meerder poorten kopen.

Speedtouch 510 4p LC € 89,25 ( 4 poorten dus )
Speedtouch 510i 1p LC € 83,30 ( 1 poort )
Speedtouch 510 1p MC € 71,40 ( 1 pport )

verschil tussen lc / mc weet ik niet . succes!

Dat kan een mogelijkheid zijn.
Maar er zijn meer merken hoor.
Gewoon naar de lokale pc boer en zeggen dat je een analoog adsl modem nodig hebt.
Zeker weten dat je kunt kiezen.
Smc......zelf zou ik voor een ander merk gaan.
b.v. linksys of zyxel deze zijn betrouwbaar.

OK.... maar dan blijf ik als modem-onwetende met het Speedlinq punt zitten. Die zeggen op zo ongeveer elke pagina van de FAQ dat je per se een modem + installatie pakket van hun hand moet hebben. Helaas zeggen ze er niet bij hoe je zo'n pakket krijgt zonder dat je ook een aansluiting neemt, haha.
Anyway, ik kan me voorstellen dat dit een fraai voorbeeld van koppelverkoop is en dat ze uit hun collectieve nek ***len, maar ik heb liever zekerheid voordat ik 70 euro uitgeef.
Alvast bedankt.

geef het adres eens van die speedling, internet adres bedoel ik dan hoor.
Wil ik wel eens even op hun site neuzen.

Speedling is dus een adsl aanbieder, via welk netwerk krijg jij adsl.
kpn, tiscali, bbnet.
Kun je gewoon een modem op aansluiten.
Jij krijgt een ip van speedling en de rest kun jij zelf wel las ik tenminste.

De bits en bytes razen door kabeltjes van BabyXL, als dat een antwoord op je vraag is.

Klopt helemaal, dat wilde ik weten.
Maar zoals ik al eerder aangaf kan je gewoon een adsl ethernetmodem kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan