een nieuwe computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue01

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Berichten
62
Ik wil een pc kopen maar wat een familie/huis, tuin, keuken computer nodig

alvast bedankt
 
Geen zware spellen? Gewoon internet en dergelijke?
Wat wil je uitgeven?
Beetje meer info als je wil dat we je helpen.....
 
Raymond Bos zei:
Geen zware spellen? Gewoon internet en dergelijke?
Wat wil je uitgeven?
Beetje meer info als je wil dat we je helpen.....

geen zware spellen, internet, ms office. max 800 euro maar het liefst tussen de 5 en 8 honderd euro.

wil nog meer weten? dat hoor ik het
 
Ik ben geen fan van het merk, maar ik ben "bang" (bang omdat ik geen fan ben van het merk, maar eerlijkheidshalve niet om ze heen kan) dat Dell computers voor mensen die weinig verstand hebben (willen hebben) van (zelf) configureren, momenteel aardige pc's bouwt.
Zo zijn er nog wel meer merken, maar als je de prijs/kwaliteit van Dell afzet tegen het e.e.a. dan zijn er m.i. toch maar weinig anderen die daaraan kunnen tippen.

Note: zelf wil ik never meer een Dell.
 
Laatst bewerkt:
Ja, idd. de 2 hierboven staande berichten zijn prima voorbeeldjes van een redelijk complete pc's voor relatief weinig centjes.
Daar de pcmarkt natuurlijk constant onder druk heeft gestaan met het eindigen van het pc privegebeuren, zou ik eerder de voorkeur geven aan een Dell dan aan een "willekeurige" andere Internet pc boer. De garantie dat die internetpcboer volgende week nog bestaat heb je niet, terwijl onder "normale" omstandigheden je aan mag nemen dat Dell volgend jaar ook nog wel bestaat. (Al was het alleen maar omdat ze op de zakelijke markt ook een van de giganten zijn) Derhalve zal pc boer Dell tijdens de garantietermijn nog wel blijven "leven".
 
Laatst bewerkt:
blue01 zei:
ja ik heb wel monitor nodig

Heb je al bij mijn link gekeken 700 euro compleet.
 
Nog een aanvullinkje,

zelf ben ik een groot liefhebber van Neerlands grootste pcboer : Paradigit. Snelle en goede service op de dag zelf : pc onder de arm en op de balie geplaatst, een half uur later weer naar huis met een werkende pc.

Echter, ook bij Paradigit (hoe groot ze inmiddels ook geworden zijn) heb je m.i. geen garantie dat ze volgende week nog bestaan............. Neem Megapool maar even in gedachten als triest voorbeeld.
 
en Blue01.................

als ik ook nog even een hele ongenuanceerde subjectieve mening mag ventileren:

wat je ook doet, neem geen Compaq / HP of Packard & Bell. :evil: hoe aanlokkelijk de aanbieding om de hoek ook mag zijn. Ik ben bang dat je anders vaste "klant" wordt bij de Helpmij.

Ongenuanceerde opmerking ? Ja, klopt. Ik baseer 'm alleen maar op de vele berichten van mensen die zo'n ding hebben en 'm dan eens overstuur hebben gemaakt en weer aan de praat willen krijgen. DAN zijn er vaak vervelende hindernissen op hun pad, terwijl bij een niet merknaam pc, het veelal een kwestie is van booten met de CD van XP en draaien maar weer.

Ik weet het, ik weet 't, ik "roep wat over mij af met dit bericht", :confused:
 
nee pasja jij roept niks af met je bericht, jij vertelt alleen hoe het werkelijk in elkaar zit.:thumb:
 
Mm ja ik ken een boel mensen die ook Dell hebben maar die nergens last van hebben, dus het kan wel:) .
En zo slecht zal het toch wel niet zijn want anders verkochten ze niet zoveel computers:cool:
 
in dat geval, dan nog maar eentje ;) :

ALS je besluit een Dell te kopen, houdt dan rekening met het feit dat het zo maar zou kunnen dat je bij een toekomstige opwaardering van je systeem mogelijk "vastzit" aan onderdelen van Dell. Niet zelden gebeurt het dat de hele grote PCboeren met toestemming van de moederbordfabrikanten bepaalde veranderingen (modficaties) doorvoeren aan de moederborden. Dit "kan" dan betekenen dat bij een upgrade bijvoorbeeld alleen de geheugenstripjes van Dell willen werken op dat moederbord en je voelt 'm al aankomen denk ik,......... die stripjes zijn dan net even wat duurder dan een geheugenreepje bij de pcboer "om de hoek".
 
Laatst bewerkt:
EmAaErkA zei:
Mm ja ik ken een boel mensen die ook Dell hebben maar die nergens last van hebben, dus het kan wel:) .
En zo slecht zal het toch wel niet zijn want anders verkochten ze niet zoveel computers:cool:

:confused: ja, maar ik had 't toch ook niet over Dell :confused: (toen ik mijn negatieve koopadvies plaatste)
 
Ik zou voor de Dell dimension 1100 gaan. Voor 350 euro heb je de pc al(512 RAM, celeron 2.53 ghz, 80 giga ram) Alleen valt het mij wel op dat je goedkoper kunt als je zelf samenstelt, maar dan moet je er natuurlijk wat van kennen...(let op in die 350 euro zit geen scherm) met een flat screen erbij kom je op 600 euro en een gwn crt scherm op 450 euro. En die is zat snel genoeg voor wat office en internet(eiglijk heb je maar 1 ghz nodig en 256 MB is ook al voldoende als je maar 1 kadertje van internet hebt openstaan + 1 wordje en wat msn.) Je kunt natuurlijk nog de HD naar 160 giga doen en wat meer RAM en snellere cpu, maar die laatste twee lijken me niet nodig. De eerste hangt af van hoeveel je wilt opslaan

http://www1.euro.dell.com/content/p...bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn&~tab=specstab#tabtop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan