Een nieuwe dvd-rewriter,,maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessus

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Hi,

Ik heb een nieuwe dvd-rewriter gekocht namelijk de LG GSA-4040B,Nou heb ik hem er in gezet maar nu is me DVD-rom weg????

Als ik de nieuwe DVD-rewriter weer ontkoppel dan is de DVD-rom weer terug??

Kan iemand mij vertellen wat er mis is of wat ik verkeerd doe???

Mvg wes

Hi,

Ja zover ik weet wel,zitten ze misschien verkeerd?

Maar dat is raar,want eerst zat op die plek (waar nu de dvd-rewriter in zit)een cd-rewriter en toen zag je ze ook gewoon?

wes

Geplaatst door wessus
Hi,

Ja zover ik weet wel,zitten ze misschien verkeerd?

Maar dat is raar,want eerst zat op die plek (waar nu de dvd-rewriter in zit)een cd-rewriter en toen zag je ze ook gewoon?

wes

Jah maar als de jumer van de vorige writer wel goed stond dan moet dat bij de nieuwe uiteraard ook zo zijn.
Controleer anders even de jumer setting van je oude writer en pas deze dan ook toe op je nieuwe. Dus als de oude als slave stond zet de nieuwe dan ook als slave, dan zou hij het moeten doen.
En verder zie je ze ook beide in de bios?

ik heb in de bios gekeken en daar staat de nieuwe rewriter wel maar de dvd rom zie ik niet staan???

en waar kan je precies je jumper instellingen veranderen?

wes

Geplaatst door wessus
ik heb in de bios gekeken en daar staat de nieuwe rewriter wel maar de dvd rom zie ik niet staan???

en waar kan je precies je jumper instellingen veranderen?

wes

Achter op je dvd writer zul je een aantal aansluitingen zien,
onderandere die voor stroom en ide kabel. Hiernaast zullen nog een dubbele rij van pinnetjes zijn, hier zal er ook ergens een plastic dingetje ( de jumper) of 2 pinnetjes schuifen.
Dat jumpertje moet je verplaatsen waarom kan ik niet precies zegggen, probeer het even zou ik zeggen, kan je niks gebeuren.

Nou ik heb het even nagekeken en alles weer goed op de aansluitingen gedrukt,maar het is nog steeds het zelfde?

wes

Geplaatst door wessus
Nou ik heb het even nagekeken en alles weer goed op de aansluitingen gedrukt,maar het is nog steeds het zelfde?

wes

Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen, er zit een soort plastik schuif dingetje over een aantal pinetjes.
Deze kun je van plaast veranderen en zo op de stand zetten van slave/master.

Kijk even op de onderstaande plaatjes:
http://www.allsupport.net/Support/CDRW/cd4.gif
http://www.iomega.com/support/manuals/cdu48x24/images/jumper2.gif

SUPERRR Xiqum,hij werkt.

Ik heb weer wat geleerd!!!

Hartstikke bedankt

Mvg Wes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan