Een nieuwe laptop (voor Microstaion CAD programma)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manonn

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn opleiding een laptop aanschaffen waar onderandere veel gewerkt zal worden met het programma microstation en photoshop.

Nu heb ik me laten vertellen dat de videokaart en dus ook de processor van belang zijn.

Dit staat bij de systeem vereisten van microstation:
3D utiliteitsbouw
• Intel Core 2 duo 2.66 Ghz of sneller, 4 GB ram geheugen, usb of parallel printer poort
• Grafische kaart minimaal 1024 x 1280 (Autodesk certified)


Nu ben ik wat laptops gaan vergelijken maar bij de grafische kaart wordt niet specifiek gemeld wat hier boven staat, wel hebben ze het over dedicated video memory.

Kan iemand mij wat tips geven voor het zoeken naar de juiste laptop? Bedankt!

Gr, Manon
 
Hoi Rik,

Ja zijn het geen grote eisen voor een laptop?
Ik zag namelijk bij de specificatie van een macbook pro 15inch quad-core i7 dat deze bij dedicated video memory 256 MB heeft staan, wat lager is dan bij andere laptops van onderandere asus en acer is wat ik heb bekeken. Of werkt het hier niet zo hoe hoger hoe beter? Of is het 256 MB genoeg?
 
Goedemorgen,


Welkom op Helpmij,

Een macbook pro 15inch is mooi en prima notebook maar wel vreselijk duur daar heb je een kei van een gewoon notebook voor . Daarom even mijn vraag wat is je budget?
 
hoi, inderdaad het is een hele mooie laptop, maar de vraag is eigenlijk hoeveel video geheugen je nodig hebt. De grote maakt niet zoveel uit eigenlijk.
 
Ja mijn budget staat niet helemaal vast, ik heb gezien dat je voor apple meer betaald met minder "inhoud" alleen hoor ik toch van veel mensen dat ik een Apple zou moeten nemen aangezien ik veel met foto's en ontwerpen doe.

Maar laten we zeggen voor een "gewone" computer €900,00 (Ik denk namelijk dat ik daar een hele goede computer voor aan kan schaffen, maar mocht er uit komen dat er meer nodig is, is het bedrag dus nog aan te passen.)
 
Hoi,

Dan zou deze een goede optie kunnen zijn prima merk.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal met Modag eens, goede laptop van een zo mogelijk nog beter merk.
Je zult jezelf niet teleurstellen bij de aanschaf van deze notebook.
 
Hartstikke bedankt! Veel computer voor een mooie prijs! Ik ga me verder verdiepen in deze computer! Thanks!
 
Jongens!

Heb toch even de vergelijking gemaakt tussen een mcbook en de asus, kunnen jullie me even helpen met het verschil? (behalve de prijs :-|)
Maar er zijn toch een heleboel mensen die tegen mij zeggen dat een Apple, aangezien ik graag video's bewerk en met foto's werk, toch beter is..

Maar ik vind het een erg groot prijsverschil, dus dat moet het wel echt waard zijn.
 
De enige reden dat een Apple beter zou zijn voor het bewerken van foto's en video's zou het beeldscherm zijn. De enige oplossing is langs de Mediamarkt en het verschil zelf ervaren. Als je het beeldscherm van Asus ook goed vind, scheelt dat weer een flink aantal tientjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan