Een nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Geachte,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router, enkele verreisten: vpn connection/ remote desktop connection moet mogelijk zijn en gigabit ethernet poorten

Iemand een idee ?

Tegen een zacht prijsje natuurlijk 70 a 100€

Meer informatie is nodig:
- Heb je nu een ADSL routermodem
- Heb je nu kabel-internet met een modem vanuit je provider waar je (nu) zelf een (draadloze) router achter hebt staan/gezet?
Dan vermeldt je ook niet of je ook belt met apparatuur van de provider etc.

Dus vermeld:
a. Welke provider je nu hebt
b. Wat voor abonnement je hebt en of daar telefonie bij in zit
c. Welk apparaat je van je provider hebt gekregen (merk + type) en wat voor apparaat dat is (routermodem of modem)
d. Welk apparaat je er zelf achter hebt gezet (merk + type) wellicht en welke Internet/WAN ip-adres die op dit moment heeft vlgs. de configuratie-website ervan.
e. Ben je evt. bereid om ook voor de VPN client software te betalen, zodat er meerdere types VPN-oplossingen in je router mogelijk zijn?

Overigens betwijfel ik of je voor onder de 100 euro klaar bent, maar hangt ook af van de omstandigheden (zie boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Meer informatie is nodig:
- Heb je nu een ADSL routermodem
- Heb je nu kabel-internet met een modem vanuit je provider waar je (nu) zelf een (draadloze) router achter hebt staan/gezet?
Dan vermeldt je ook niet of je ook belt met apparatuur van de provider etc.

Dus vermeld:
a. Welke provider je nu hebt
b. Wat voor abonnement je hebt en of daar telefonie bij in zit
c. Welk apparaat je van je provider hebt gekregen (merk + type) en wat voor apparaat dat is (routermodem of modem)
d. Welk apparaat je er zelf achter hebt gezet (merk + type) wellicht en welke Internet/WAN ip-adres die op dit moment heeft vlgs. de configuratie-website ervan.
e. Ben je evt. bereid om ook voor de VPN client software te betalen, zodat er meerdere types VPN-oplossingen in je router mogelijk zijn?

Overigens betwijfel ik of je voor onder de 100 euro klaar bent, maar hangt ook af van de omstandigheden (zie boven).

Tijs.

ik ben bij belgacom en ben op zoek naar een gewone router die ik achter mijn bbox2 modemrouter van belgacom zelf wil hangen.

de bbox2 zal automatisch herkennen dat er een router wordt bijgeplaatst en zal zijn routerfunctie uitschakelen.

mijn abonnement is belgacom favorite 20 mbps haal ik zonder download limiet. dit is incl. telefoonabo

ik hoef dus geen apparaat achter mijn bbox2 zetten natuurlijk wel als ik de router functie manueel uitschakel.

ik weet niet waarvoor je het ip adres nodig hebt dus dat ga ik hier niet zetten

ik zou gewoon een klein servertje willen zetten met een vpn verbinding zodat ik bevoorbeeld altijd aan mijn bestanden kan. clientsoftware die is niet nodig denk ik, is er een meerwaarde ? of wat zijn de voordelen ervan? en welke zijn die meerdere vpn oplossingen. is dit voor remote desktop via je server ? daar gerbruik ik dan wel gewoon remote desktop voor.

groeten

a. Ik vroeg alleen het ip-adres van het apparaat die achter dat bbox2 ding zou hangen. Blijkbaar heb je er geen een achter hangen, dus je opmerking daaromtrent is irrelevant.
b. Remote Desktop is niet genoemd. Geen idee waarom je daarop ingaat.
c. Met Client-software kun je gemakkelijk verbinden met IPSec VPN(-routers).

Je kunt elke breedband router kopen die je met dd-wrt kunt uitrusten. Je kunt dan (met de juiste dd-wrt firmware erop) een SSL VPN ("Openvpn") of een PPTP VPN instellen, afhankelijk welke firmware je installeert.
Voor OpenVPN moet je een client installeren (kan ook als server worden gebruikt, maar dat is niet het geval bij jou. link), voor pptp kun je gebruik maken van de standaard Windows VPN/Dial-up mogelijkheden.

Breedband routers die echt VPN aanbieden zijn duurder, maar ik vond deze die enigszins in de buurt komt van de prijs die je wilt betalen (IPSec VPN). Daar moet je dan wel client-software bij gebruiken, bijv. TheGreenbow of Zyxel VPN-client (Zyxel VPN-client is eigenlijk een gerebrande TheGreenBow).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan