een nieuwe toolbox misschien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Beste helpmijers,

Zoals een aantal van jullie weten, heb ik in het verleden tot 2 maal toe een zogenaamde toolbox opgezet. Dit was een ftp-site, waar iedereen handige tools, how-to's en grappige dingen kon downloaden en plaatsen.

Momenteel zit ik er aan te denken om dit weer op gang te brengen, maar dan door middel van een webserver, gewoon via http.

Wat ik nu even wil proberen is het volgende:

Ik heb nu een webserver draaien met mijn eigen, suffe homepage.
Graag wil ik dat jullie die even bezoeken en mij laten weten wat de snelheid is en of je ook evt. verder kan komen dan alleen op mijn webserver ivm veiligheid.

Dit zijn dus 2 tests: is de site goed toegankelijk en ben ik te hacken... als alles goed gaat, maak ik een page met een nieuwe toolbox, in een nieuw jasje.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik daar ook een naam aan kan geven ipv een ipadres ben ik dankbaar, het liefst een gratis variant.

Qua snelheid ben ik afhankelijk van mijn isp en mijn up- en downloads, dus daar kan ik weinig aan doen. (een 20Mb sdslverbinding zou wel ideaal zijn)
graag respons!

het adres: www.hulptools.nl

Laatst bewerkt:
snelheid is redelijk tot goed

bekijk of men je kan traceren:>klik<

gratis naam:>klik< registreer je, kies voor 'FREE DOMAIN', toets daar het adres in van net (ip index) en voilà

veel succes:thumb:

Ik heb net je site bekeken en ging natuurlijk ook naar jouw gastenboek.
Ik zag dus dat ik een dubbelganger heb.
Maar je site is netjes.
beveiliging voor mij zwaar genoeg.
Website van vriendin is een beetje traag met het laden van foto's.
vooral het foto album.
waarom staat jouw ip bovenin de adresbalk. Hier zou ik dan een no-ip adres van maken.
Ga zo door.

Dat no-ip ben ik mee bezig :)

Momenteel zit ik zwaar te leechen van usenet, dus dat gaat ten koste van de snelheid van de website....

ja wil je nu testen of weer iets ile.........doen:D
Maar ik zag pas nadat ik had getypt dat jij je vragen aangepast hebt enheb jij geen 20 Mb lijntje.....
Valt me eigenlijk wel een beetje tegen :D :o

Geplaatst door puppie
ja wil je nu testen of weer iets ile.........doen:D
Maar ik zag pas nadat ik had getypt dat jij je vragen aangepast hebt enheb jij geen 20 Mb lijntje.....
Valt me eigenlijk wel een beetje tegen :D :o

1 - ja, pobeer maar
2 - nee, helaas, woon in bij m'n schoonmama en die heeft een 4Mb down met 1Mb uplijntje... cablewanadoo he... maar er komt wel een link naar m'n ftp, zodat mensen hun eigen bijdrage kunnen plaatsen enzo... is in het verleden echt een succes geweest

Zit er net aan te denken dat ik ook de nieuwsbrief online kan zetten, met een linkje vanuit de toolbox... wauw, d'r gaat een wereld open momenteel :D :D
Alleen wel een nadeel dat ik in dezelfde kamer slaap als mijn pc, dus snachts is de boel meestal uit... misschien kan ik een topic maken met een automatisch signaal of de site on of offline is... iemand een ideetje hoe dat te doen? In m'n sig of zo....

Laatst bewerkt:
Rond 23:00 uur gaat mijn pc uit, dus dan heeft proberen geen zin meer :)

Foto's laden redelijk snel, alleen stotterend.
Achtergrond laat meestal op zich wachten.
Met een ip poort scanner :o kwam ik niet ver....

Ook met een ander tooltje had ik geen connectie.
Lijkt me redelijk veilig.

Het adres is reeds aangepast, maar ik ga in de nabije toekomst wel een .nldomein registreren, da's wel zo praktisch ;)

het nieuwe adres:

www.sarvo.muada.nl met dank aan mijn broer, die zijn domein beschikbaar heeft gesteld voor mijn praktijken :D

Lekker snel nu.......
ga zo door en je hebt weer iets moois gemaakt.
Ga je de computer echt 24/7 aanzetten of....

Nee, in het begin niet, want dan host ik de site dus zelf, maar ik ga rustig zoeken naar iets betaalbaars, zodat ik alles op een externe server kan kwakken. Alleen kost een 800MB webspace met 30GB traffic €50 per maand... dus dat is even geen optie.
Daarom vraag ik me af of ik een scriptje kan maken, die weergeeft of de site online is of niet, zodat op helpmij in m'n handtekening zichtbaar is of het online is of niet...

Ja zo'n scriptje loopt hier op helpmij ben iemand.
avatar een rode drukknop dacht ik
status van server is......
ik ga even kijken/zoeken.

Geplaatst door Sarvo
Nee, in het begin niet, want dan host ik de site dus zelf, maar ik ga rustig zoeken naar iets betaalbaars, zodat ik alles op een externe server kan kwakken. Alleen kost een 800MB webspace met 30GB traffic €50 per maand... dus dat is even geen optie.
Daarom vraag ik me af of ik een scriptje kan maken, die weergeeft of de site online is of niet, zodat op helpmij in m'n handtekening zichtbaar is of het online is of niet...

Tenzij ik een eigen huisje vind binnenkort, want dan gaat de pc gewoon 24/7 draaien in een apart kamertje of zo :)

Okee, www.hulptools.nl is een geregistreerd feit!
Nu nog op m'n gemakje een mooie, heldere site in elkaar bouwen, wordt een flinke klus... beetje google ads toevoegen en klaar! (over een week of zo :p)

Leuk, toevallig wilde ik hetzelfde gaan doen omdat jouw toolbox down was :D.

Wellicht zou een toolbox.helpmij.nl handig zijn.

Ik wil absoluut niet .helpmij.nl domein gebruiken, omdat het een universeel concept moet worden. Het is de bedoeling dat het ook tweetalig gaat worden, zowel nederlands als engels, om een zo breed mogelijk publiek van dienst te kunnen zijn.

Ok, ik had de thread nog niet gelezen.

MSN kan soms heel verhelderend werken.

Chapeau :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan