Een nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samutan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
Ik heb een Dell XPS 8000 series met een Nividia GeForce GTS 240 video kaart. Deze raakt de laatste tijd oververhit tijdens het gamen, dus ik wil heel graag een nieuwe videokaart hebben, het liefst eentje uit de 500 series zoals de 560 Ti.

Hoe kan ik erachter komen of een videokaart compitabel is met mijn systeem?

Alvast bedankt!

Sam

Welkom bij de Helpmij!

Dat hangt er vanaf hoe je het woord compatible uit wil leggen:

1. past de videokaart qua aansluiting in op het moederbord
2. gaat een geplaatste videokaart werken in het systeem (met de overige componenten)

ad 1. kijk wat er nu inzit. (Een 240 is m.i. een pci-e kaart)
ad 2. ja, elke kaart met een pci-e aansluiting gaat werken

Laatst bewerkt:
denk niet dat een GTX560 TI hierin gaat passen (kwa grote)
verder zal de voeding moeten worden vervangen

en je zecht dat de kaart overhit raakt dit kan betekenen dat de airflow in je kast niet optimaal is
een sterkere kaart kan hier ook problemen mee krijgen

Laatst bewerkt:
Na lezing van vorige berichten is een correctie van mijn eerdere antwoord op zijn plaats.
Terecht wordt opgemerkt dat er een mogelijk probleem met de voeding kan ontstaan bij toepassing van een 'dikke' videokaart. Ik ben er in mijn antwoord gedachtenloos vanuit gegaan dat de vervangende videokaart er één zo zijn die een enkel trapje hoger op de ladder der videokaarten zou zitten. Maar idd. wanneer een relatief érg moderne (lees : heavy) videokaart wordt gekocht, dan zal het zeker met een oudere machine tot problemen gaan leiden v.w.b. het stroomverbruik.

Laatst bewerkt:

en je zecht dat de kaart overhit raakt dit kan betekenen dat de airflow in je kast niet optimaal is

Owja, lees nu alles pas tegoed over :D

Ik heb geGoogle'd over dit probleem, en het blijkt dat bijna elke Dell PC uit deze serie met dezelfde videokaart dit probleem heeft. De video kaart is gewoon verouderd en de meeste hebben het kunnen oplossen door een nieuwe te kopen, die raakte gelijk niet meer overhit.
Qua grote hoef ik me, volgens mij, geen zorgen te maken. Ze hebben dezelfde afmetingen volgens Nvidia's website. Waar ik me misschien wel zorgen om moet maken is dat de 560 Ti Dual Slot is en het heeft Two 6-pin Supplementary Power Connectors", terwijl de GTS240 dit niet heeft.

Welkom bij de Helpmij!

Dat hangt er vanaf hoe je het woord compatible uit wil leggen:

1. past de videokaart qua aansluiting in op het moederbord
2. gaat een geplaatste videokaart werken in het systeem (met de overige componenten)

ad 1. kijk wat er nu inzit. (Een 240 is m.i. een pci-e kaart)
ad 2. ja, elke kaart met een pci-e aansluiting gaat werken
Hoe kan ik erachter komen of de videokaart compitabel is met mijn moederbord? Of dat ik überhaubt genoeg voeding ervoor heb?

Een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC is zeer sterk aan te raden! Heb deze kaart zelf ook en presteert echt zeer goed. Kijk ook http://tweakers.net/pricewatch/reviews/276437/msi-n560gtx-ti-twin-frozr-ii-oc.html
Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan