Een nieuwe videokaart....

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdeboer

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo, ik heb een videokaart en die is het volgens mij aan het begeven, ik kan de dvi aansluiting niet meer gebruiken..
Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar ik weet niet waar ik precies op moet letten, ik zou ongeveer 150 euro willen besteden, de videokaart die ik nu heb is een Club 3d hd radeon 5670.
De specificaties van mijn pc zijn:

Moederbord : Acer FRS780M
Chipset : AMD 780
Processor : AMD Phenom II X4 820 @ 2800MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 5670

Alvast bedankt!

Ik wil graag een redelijk goede videokaart waarop ik wel mw3 en black ops enzo aankan, maar waarmee ik ook soepel cinema 4d en photoshop tegelijk aan kan hebben staan.. want op dit moment heb ik daar problemen mee, omdat mijn videokaart het niet meer goed doet..

en ik weet niet of het uitmaakt of ik een amd of nvidia kaart neem i.v.m. de processor en chipset en dergelijke.

Laatst bewerkt:
De beste kaart voor die prijs is waarschijnlijk de ati HD6870 of de nvidea gtx560. Beide kaarten zijn ruwweg 2x zo snel als je oude kaart. Indien dat te overdreven is, kun je natuurlijk ook voor een iets goedkoper model gaan

heel erg bedankt voor jullie snelle reacties hier kan ik wel wat mee!!
bedankt!

Ze verschillen allemaal een beetje. Er is een asus in hetzelfde segment die lichtjes overclocked is: http://tweakers.net/pricewatch/275900/asus-eah6870-dc-2di2s-1gd5.html

voor een paar euro meer een grotere overclock van hetzelfde type dat je reeds gelinkt had: http://tweakers.net/pricewatch/2813...rt-black-edition-dual-fan-(hd-687a-zdbc).html

Maar zijn allemaal inderdaad 6870. Prijs is een beetje afhankelijk van het merk, en vaak hebben de net wat duurdere types een stillere koeling, een poortje meer om je monitoren aan te sluiten, standaard hogere clocksnelheid, meer geheugen etc.

Als je van een 5670 afkomt is het allemaal snel ;)

en welke van die 3 raad je dan aan? en heeft het ook nog gevolgen als ik mijn dvi-d beeldscherm aansluit op een dvi-i videokaart?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik zou toch nog even een opmerking willen plaatsen in dit topic.

Als ik wat onderzoek doe naar dit bordje zie ik dat het in verschillende Acer systemen gebruikt wordt.Atx kasten maar ook sff.(midi)
De huidige kaart van je is er ook in low profile.
Zou voor de zekerheid eerst maar eens nagaan om wat voor kast het gaat en ook niet onbelangrijk:welke voeding erin zit.Ook daar kom ik namelijk nog wat diverse mogelijkheden van tegen.

Juiste vermelding van je Acer lijkt me hier wel op zijn plaats.(just to be sure)

welke je kan betalen :P de laatste is het snelste (940mhz clock, versus 900 voor de normale). DVI-D op je monitor betekend dat je monitor digitale DVI ondersteund. DVI-I betekend dat de videokaart zowel analoog als digitaal uitzend op die poort. Je monitor zal het analoge signaal negeren en de digitale stroom gebruiken.

Ik zou toch nog even een opmerking willen plaatsen in dit topic.

Als ik wat onderzoek doe naar dit bordje zie ik dat het in verschillende Acer systemen gebruikt wordt.Atx kasten maar ook sff.(midi)
De huidige kaart van je is er ook in low profile.
Zou voor de zekerheid eerst maar eens nagaan om wat voor kast het gaat en ook niet onbelangrijk:welke voeding erin zit.Ook daar kom ik namelijk nog wat diverse mogelijkheden van tegen.

Juiste vermelding van je Acer lijkt me hier wel op zijn plaats.(just to be sure)

Ik weet zo niet welke kast ik heb en wat voor voeding maar ik heb een Acer Aspire M1300, ik hoop dat je daar wat mee kunt.

Laatst bewerkt:
pffff..slechte info over te vinden.
voor de voeding zou je de kast maar een los moeten maken en kijken wat op de stikker staat.Qua binnenafmeting is ook nog niet veel te vinden.

Die plaatjes waren idd genoeg te vinden.Komt me wel als een wat kleinere kast over.Daarnaast is de 1300 weer onderdeel van een serie(1301,1302 etc)met weer verschillende configuraties en dan wellicht ook andere voedingen.alles maar even voor de zekerheid zeg ik dan maar.

uhm, okee, nu heb ik een ander probleem: mijn computer wil niet meer opstarten!! ik weet dat dit op een andere topic hoort, maar we zijn nu met deze vraag bezig.. hij doet nu al de hele dag opstartherstel, maar ik zie geen voortuitgang, weet iemand iets wat ik dan doen?

mooie timing, precies een dag later een update :) Is het nog gelukt je PC weer aan de praat te krijgen? Een grotere kaart moet an sich wel gaan passen. Het pespectief is niet perfect, maar de 6870 kaart is ongeveer anderhalf keer zo lang als de kaart die er nu in zit.

Met 250W zul je toch echt een nieuwe voeding nodig gaan hebben. goedkope 450W voedingen beginnen al bij 30 euro.

ik zal het proberen, maar ik weet niet hoe het precies werkt met die kabels enzovoort in de voeding, kan ik dat, als man die niet zoveel verstand heeft van computers, zo´n voeding vervangen?

alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan