een ogenblik geduld ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaveve

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Beste,

Mijn computer (win7 met i5 proc, 8gb geheugen) blijft hangen bij "een ogenblik geduld". Dit nog voor ik mij moet aanmelden.

In veilige modus start hij wel op. Maar daar kan ik gn enkel programma gebruiken.
Word, excel, outlook..., foutmelding -> ...office kan de licentie voor deze toepassing niet controleren...

Systeemherstel : lukt niet.

"Systeemherstel kon het originele exemplaar van de map niet uitpakken vanaf het herstelpunt.
Bron : %SystemRoot%\registration
Doel : ComPlusStaging"

Ik heb ook reeds een chkdsk laten uitvoeren.

Iemand een voorstel wat ik nog zou kunnen doen?
Ik heb niet zoveel zin om een volledige herinstallatie te doen...

Mvg.

Systeemherstel in veilige modus gedaan?
En een ander herstelpunt na linksonder meerdere te hebben aangevinkt?

Ik krijg maar de laatste 4 te zien.
Zelfs als ik links onder aanvink.

bij alle vier heb ik hetzelfde resultaat.

Probeer het volgende:
Start in de veilige modus de commandprompt als administrator (hoeft niet perse dacht ik).
typ achter de prompt
sfc /scannow (spatie!)
enter
Of als je een originele installdisc hebt gebruik de repairfunctie.
Lees deze thread ook even (Eng).
Je hebt toevallig niet de gehele C: gecomprimeerd? Na comprimeren van de C: krijg je ook wel eens foutmeldingen "bootmgr is missing" e.d.
Dit zou dan ook het betreffende file "registration" veranderd kunnen hebben (qua grootte).
Het comprimeren van de gehele C: is daarom af te raden.
Controleer of er een onder C:\Windows een map met de naam "registration" aanwezig is met als inhoud: submap CRMLog (leeg) en bestand R000000000001.clb (22.0 kB)

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad gn folder "registration" meer.

Om een repair install te doen, moet ik eerst kunnen inloggen, maar dit lukt enkel in veilige modus.
Wanneer ik dan setup uitvoer op de cd krijg ik eerst de windows die de bestanden laadt, maar nadien :
"De installatiebronnen kunnen niet worden geopend. Controleer of de installatiebronnen toegankelijk zijn en start de installatie opnieuw."

PS : ik krijg de cbs file niet geüpload.

Als je van de install. cd/dvd opstart hoef je toch niet eerst in te loggen voor een repair? Gebruik de toets F10 of F11 om de juiste bootvolgorde te kiezen.
Anders via het Bios (meestal F2 trommelen tijdens de boot).
Geef anders de specs (merk/type) van je pc of kijk in de handleiding voor de juiste toetsencombinatie.
Heb je sfc /scannow uitgevoerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan