Een onderzoeks programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leestarre

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Nou de titel verklapt al iets. Het nieuwe school jaar is weer begonnen, altans voor mij. Ik moet een onder zoek doen, zal het kort uitleggen.

Het is een onderzoek naar het geheugen van mensen. Ik moet onderzoeken of mensen een naam beter onthouden als ze het zien, of als ze het horen.

Dit valt vrij simpel te onder zoeken door 5 minuten met mensen aan een tafel te gaan zitten, en een onderzoek met ze te doen. dit keer 40 mensen geeft 200 minuten, 3.5 uur.

Ik ben niet echt een leek als het om computers gaat, wel als het om echt programeren gaat. Ik vraag mij dus af is het voor mij haalbaar om in minder dan 10 uur een programma te maken, dat een foto + geluids bestand of een foto + tekst (een naam dus) laat zien. En als het even kan dit ook direct in statestieken verwerkt.

Het klinkt in mijn ogen als een karweitje waar je jezelf snel op verkijkt. het maakt me niet uit of het via internet werkt, of gewoon een bestandje is. Volgens mij werkt internet makkelijker, en daar ben ik zelf ook wat meer in thuis. Het komt eigenlijk neer op een hele ingewikkelde poll....:p

Ik hoop btw dat ik hier op het goede subfora zit, zo niet admin wijs me er dan even op.

Hoop op wijs advies.

ps. als het haalbaar is gaat het natuurlijk om 100 mensen, dan kan ik er veel meer doen

Het klinkt in mijn ogen als een karweitje waar je jezelf snel op verkijkt

Ik denk dat je daarin wel gelijk hebt. Je moet bevoorbeeld ook nog eens alle namen opnemen en als file opslaan. Dat doe je echt niet in vijf minuten...:rolleyes:

Maar het programma moet ook wat ingewikkelder worden. Je wilt niet 1 naam laten zien/horen en dan het antwoord vragen. (dat is wel erg makelijk). Maar waarschijnlijk steeds meer namen en kijken wanneer mensen het niet meer weten...

Maar aan de andere kant 10 uur is wel redelijk veel als je niet te veel eisen aan je programma wilt stellen en (alle namen in geluidbestanden) hebt.. kan je nog wel een eindje komen. Maar als je begint met programeren "keep it simple"..

Ik heb uitteraard niet veel eisen. Het moet infeiten maar een ding doen en dat is:

20 foto's met naam er onder 3 keer laten zien (liefste shuffle)
dan een toets waarin de 20 foto's gezien worden, en er zelf een naam gegeven moet worden!

dan 20 namen met een geluids bestandje er bij, ook 3 keer laten zien het liefste shuffle
en dan weer een toets waarbij weer zelf een naam ingetypt moet worden.

de 20 eerste foto's zijn anders dan de 20 laatste foto's

Als het resultaat van de toets gelijk in een bijvoorbeeld excel bestand komt, of een ander bestand waarmee ik de gegeven snel en makelijk kan uitlezen is dit het meest ideaal.

Ik heb alleen geen flauw idee wat voor soort programma dit wordt. Het liefst zou ik het via het internet versturen, dan krijg je een soort java ofzo??

Ik kan wellicht gebruik maken van de Informatie afdeling op school, dat zou natuurlijk ideal zijn. Maar dan moet ik wel ongeveer weten wat voor programering we het hier over hebben.

dus de vraag dan nu even, nogsteeds is het haalbaar om dat in dit tijdsbestek te fixen, en wat voor soort programering krijg ik dan (het liefst zo makkelijk mogelijk, dan maar evt geen internet)

Groeten

10 uur lijkt mij erg weinig in welke programmeertaal dan ook, om een goed ontwerp te maken van een heel simpel programmatje als dit kan je al wel een week bezig zijn, tel daar nog een week of twee bij op wil je het testdriven ontwikkelen.

je moet dus naar de kwaliteit kijken die je aan je programma wilt geven, zonder ontwerp en met eventuele bugs lukt het je mischien wel in de 10 uur maar anders niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan