• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een opzet rapport wat aan gevuld moet worden database

Status
Niet open voor verdere reacties.

markwat

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Berichten
301
is er iemand die mij kan vertellen wat de beste opzet is?
per onderwerp automatische een regel aanvullen die ik kan kiezen uit een database.
als ik maar een stuk op weggeholpen kan worden.
 

Bijlagen

  • excel rapport met database.xlsm
    376,2 KB · Weergaven: 36
Het is niet erg duidelijk wat je nu wilt!

Je hebt het over "kiezen uit een database". Maar waar staat deze dan?
Je hebt het over "automatisch een regel aanvullen". Je kunt toch gewoon een regel invoegen in Excel? (rechtsklik-->invoegen)
In het voorbeeldbestand zeg je dat het "vervolgens in een rapport gezet moet worden". Wat voor rapport bedoel je?
In het voorbeeldbestand staan heel veel tabbladen (over draaitabbellen) die volgens mij niets met de vraag te maken hebben.
Alles wat niets met de vraag te maken heeft kun je beter weg laten.

De vraagstelling is helaas erg onduidelijk. Probeer het eens beter te specificeren en laat in het voorbeeldbestand een zien welke uitkomst je verwacht.
 
Beste Gijsbert,

Wat je ziet moet het uiteindelijk worden.
Het klopt dat er een tabel in staat, dit was het verkeerde bestand waar ik heb mee lopen proberen.
Als alles wat ik erin zet (ook nieuwe regels) ook opgeslagen worden incl. de kostenprijs.
Wat kan ik het beste doen? elk onderdeel apart (wat ook een nieuw onderwerp kan worden bv. Dakreparatie) in een tabel?
De database is er niet dit gaan de eerste regels worden.
 
Probeer is wat met PowerQuery te stoeien, hier kan je verbinding met een ander bestand of database maken.
 
Probeer is wat met PowerQuery te stoeien, hier kan je verbinding met een ander bestand of database maken.

de database mag van mij ook gewoon op een ander blad zijn, maar mijn hoofdpijn stuk is hoe en wat is het beste om dit te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan