Een oudere TV in gebruik nemen, op een plaats waar geen aansluiting zit.

Een srt bestandje hoef je alleen maaar in dezelfde map als de film te zetten en deze de naam van de film te geven.
Eventueel kan je die inderdaad in het MKV bestand "branden" met een programma als MKVtools.
Zelf heb ik dat in de jaren dat ik MKV bestanden gebruik nog nooit hoeven doen.

Ik denk dat ik het probleem niet duidelijk genoeg heb verklaard.
Onder die film in het formaat MKV staat wel ondertiteling, althans als ik de film afspeel op mijn PC.
Speel ik dezelfde film al op mijn TV (boven op de slaapkamer) dan krijg ik de alleen Duits
Daarom was mijn conclusie: Dat die TV de ondertiteling niet herkend althans niet in MKV
Ik ga de film nu converteren van MKV naar MPG en dan kijken wat hiervan het resultaat is.

De Duitse ondertiteling kan in het bestand zelf zitten met een Nederlandse SRT er naast.

Ik gebruik 2 verschillende programma's om te converteren.
1) Movavi om films over te zetten altijd naat MPG
2) WonderShare om filmas naar MKV te converteren.
met Wondershare lukt het me niet om een film naar MPG over te zetten.

Ik gebruik er WinX HD Video Converter Deluxe voor.
Maar nu weten we nog steeds niet of je een SRT bestandje bij die film hebt.

Met MKVtools kun je dan Duits verwijderen, zodat NL enige taal is én default make, dat lijkt soms nodig te zijn.

Momenteel kan ik niet op de TV (Slaapkamer) kijken.
M'n vrouw gebruikt die TV nu.
Morgen kan ik kijken of die film met NL ondertiteling WEL compleet op die TV te zien is.

@Dukkel, wat een gedoe allemaal. Met mijn oplossing uit post #14 en post #17 heb je dit allemaal niet. Op elke TV in huis beeld, enigste vereiste is een stopcontact en internetaansluiting of goede WiFi.
Werkt op elke TV met 1 HDMI aansluiting.
Ook de beelden van mijn IP-camera's (buiten) kan ik dmv 1 toestdruk op TV weergeven.
En nog veel meer.
Ik gebruik dit systeem al 20 jaar naar alle tevredenheid.
Maar ik vind de discussie wel interessant en ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat uitkomen.

De Duitse ondertiteling kan in het bestand zelf zitten met een Nederlandse SRT er naast.
Hallo @edmoor
Nu ik de film "Das Leben der Anderen" geconverteerd heb naar MPG en op de NAS heb gezet
Kan ik de film met Nederlandse ondertitels probleemloos zien.
M.a.w. de TV (Op de Slaapkamer) kan de ondertitels van MKV niet produceren.
Zou het een kwestie zijn van CODAC ??? En kan ik die CODAC op die TV niet updaten?
Dan moet ik het OS systeem van die SONY BRAVIA weten.
Maar ik heb nog wat, iets wat jij waarschijnlijk weet.
Voordat ik bij de Directorie kom waar al de films in staan, moet ik in KODI diverse schermen doorlopen.
Inloggen als Jan
Dan de keuze: Speelfilms
Vervolgens: Windowsnetwerk(SMD) (hierna zit ik dus op mijn NAS)
Vervolgens: Public
Vervolgens: MULTIMEDIA
Vervolgens: SPEELFILMS (en dit is dan de Directorie waar de Films staan)

Maar kan ik al die keuzes niet door één Commando uitvoeren en wáár?

Wordt wel erg kostbaar op die manier. Zoals ik eerder aangaf:
Koop twee (gebruikte) satelliet ontvangers (STB's) van bv het merk Vu+ of Xtrend.
Een daarvan met minimaal 1 kabeltuner erin (DVB-C). Dit schrijf ik omdat je ook uitvoeringen heb met Satellietuners (DVB-S2) erin en die laatste moet jij dus niet hebben. Ikzelf heb beide omdat ik satelliet heb plus Ziggo. Best is wanneer het een FBC kabeltuner zou zijn, in princiepe heb je dan 8 tuners ter beschikking. Ook een interne harde schijf zou mooi zijn, je kunt dan TV uitzendingen opnemen en weer afspelen. Dus 8 tuners. Je kunt dan bv vanaf jouw hobbykamer TV kijken en tegelijk beneden 7 TV uitzendingen opnemen. Die kun je dan later in de huiskamer afspelen maar ook op jouw hobbykamer via netwerk. Mocht je echt interesse hebben wil ik wel een stap-voor-stap uitleg maken en jouw die toesturen. Volendam is te ver weg anders had ik het ter plaatse voor je in orde gemaakt, enne.......ook ik ben gepensioneerd.
Hallo @Bram65
Okay, was wel ff lastig om KODI te installeren op ChromeCast Google TV, maar nu werkt het toch (alleen nog wat bijschaven)
Bovendien ga je helemaal voorbij aan het feit dat ik zo rond 30ste April moet doen met een GlasVezelModem, waarbij ik m'n al jaren naar tevreden gebruikte MediaBox Extra moet inleveren, want die werkt niet samen met dat GlasVezelModem.
En ook die MediaBox Extra vervangen wordt door een MediaBox Next Mini
wie weet wat ik dán weer tegen kom.
En wat ik tegen zou komen, met dat GlasvezelModem in combinatie met de door jou voorgestelde apparatuur ? Dus ik laat het voorlopig hier maar bij.
Wel erg hartelijk bedankt voor het meedenken in deze problematiek.

Volgens mij moet je in de slaapkamer wat anders doen.;)
Als je veel naar films met andere talen kijkt, leer je automatisch de taal. Duits is bijna hetzelfde als Nederlands en Engels kunnen ook de meeste mensen. Vervolgens, vervolgens, vervolgens ... wie kan dat onthouden? Wat Bram65 zegt, wat een gedoe allemaal. Ik kan me wel voorstellen dat je daar wakker van ligt.😅

Bij mij werkt het simpel.
Plex Server op de NAS.
Films ergens in m'n netwerk maar meeste op de NAS.
Plex client gebruiken op de TV of Google Chromecast met Google TV en afspelen maar.

Dat afspelen kan op TV, telefoon, laptop, tablet middels een Plex client.
En niet alleen thuis maar ook als ik bij vrienden ben of op een hotelkamer of bungalowpark.
Simpel en effectief.

De NAS kan ik ook benaderen vanaf m'n Meta Quest 3 VR bril om de films bioscoop groot te bekijken.
Dit staat echter los van Plex.

Volgens mij moet je in de slaapkamer wat anders doen.;)
Als je veel naar films met andere talen kijkt, leer je automatisch de taal. Duits is bijna hetzelfde als Nederlands en Engels kunnen ook de meeste mensen. Vervolgens, vervolgens, vervolgens ... wie kan dat onthouden? Wat Bram65 zegt, wat een gedoe allemaal. Ik kan me wel voorstellen dat je daar wakker van ligt.😅
Oh, Jaaaaaaaaa, @Senso ?
Ik heb er genoeg van genoten, maar ik ben nu 82, en dan worden je interesses wat anders.
En over andere talen gesproken, ik ken behoorlijk Engels en Duits (vooral Technisch Engel en Duits), Frans wat minder en ook nog een klein beetje Italiaans, dus ik kan me redden.
Maar ik ontspan me het best in gewoon Nederlands.
De technische problemen oplossen, dat zou je nu toch wel eens van met moeten weten, is ook een liefhebberij van mij. Ik heb niet voor niets de HTS afd. Werktuigbouw doorlopen.

Laatst bewerkt:
Hallo @edmoor
Eindelijk heb ik dan dat Mediaprogramma PLEX geinstalleerd, en het werkt, heeft inmiddels m'n films gevonden en geindexeerd.
Ik kan nu alle films zien die ik heb op m'n PC
Nu de volgende stap, welke type PLEX moet ik op de andere TV's installeren om die programma's daar ook te kunnen zien. Dat zal toch niet Plex server zijn, neem ik aan??

Op de TV's heb je de Plex Client app nodig.
Het moet dus wel om Smart TV's gaan.
Als ze niet Smart zijn heb je een Google Chromecast met Google TV nodig.
Als je die nog ergens kan krijgen, ze zijn uit productie.
De vervanger is de Google TV Streamer:

Die ga ik zelf ook aanschaffen, ter vervanging 1 van de 2 Google Chromecasts met Google TV.
Niet nodig omdat ze prima werken, maar gewoon omdat ik dat leuk vind en benieuwd ben naar de vernieuwingen:)

Laatst bewerkt:
Eisenbahnknotenpunkt-hin-und-her-schieber is ook hetzelfde als Wisselwachter ;)

Hallo @edmoor
Hij werkt al, op de TV (op de slaapkamer) Ik heb Plex geinstalleerd op de ChromeCast en Plex had meteen verbinding.
Wederom bedankt.
Het is na die Plex wel allemaal veel duidelijker/overzichtelijker.
Alleen was het ff zoeken, omdat alle titels ook vertaald naar het Nederlands waren.

Terug
Bovenaan Onderaan