Een paar probleempjes met Mambo

Status
Niet open voor verdere reacties.

nagaina

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
1)
Ik moet een groot stuk tekst plaatsen en wil dat graag goed ordenen. Mijn idee was om met html (a name en a href) de links te maken om zo naar een lager deel op de pagina te gaan,. Maar ik krijg het niet voor elkaar, zonder dat de link geopent wordt in een nieuw venster of dat de link terugverwijst naar de homepage. Ik wil dat de link verwijst naar een lager deel van de pagina zonder een nieuw frame / venster te openen.

2)
Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om van de verlopen nieuwsberichten een archief te maken dat wel zichtbaar is voor de eindgebruikers?

3)
Weet iemand hoe je een zoekmachine kan plaatsen welke alleen een bepaald deel van de website doorzoekt? (in een telefoonlijst bijv. zoeken op voornaam)

wie kan me helpen??

Wat je het beste kunt doen is updaten naar Joomla en even kijken op http://www.joomla.org hier is ook een Nederlands forum wat je erg goed kan helpen waarschijnlijk!!

Welke versie van mambo gebruik je?

Wat je in punt 1 bedoelt moet wel mogelijk zijn met anchors (ankers) maar dit is even afhankelijk van wat voor editor te op mambo hebt geinstalleerd, of gebruik je nog de standaard versie

Punt 2 het archief kan inmiddels automatisch worden aangemaakt in Joomla, hierin komen dan alle vervallen items.

Punt 3 heb ik zo geen antwoord op maar boven genoemd forum vast wel!!

ik gebruik mambo 4.6.1
met de standaard versie editor
ik heb al in vele forums gezocht maar kan het zelf niet vinden of er wordt niet geantwoord.

Laatst bewerkt:
hmm mambo standaar editor weet ik zo niet it mijn hoofd, maar ik ben vorig jaar over gegaan op joomla en daar is veel ondersteuning!!

Ik bedoel inderdaad anchors, maar met Mambo kreeg ik het niet voor elkaar om ze goed te laten werken.

Ik heb zojuist Joomla (1.0.12) geinstalleerd met fckeditor. Zou je me nu beter kunnen helpen?

Ik krijg nu onder mijn website ook weergegeven welke queries er zijn uitgevoerd kan dat uit?
Ik kan trouwens ook niet de buttons zien van de fckeditor

Laatst bewerkt:
Die queries kun je uitzetteten in de admin kant je gaat naar site --> global configuration en op het tabblad site zet je debug site op nee (staat bijna onderaan)!

Ik gebruik zelf meestal JCE http://www.cellardoor.za.net/

Voor editor die jij gebruikt zal ik ff snel zoeken

Ik heb dat JCE nu geinstalleerd (kreeg FCK niet goed) maar nu kan ik geen teksten meer bewerken
Ik krijg een wit scherm als ik een artikel aanklik...

Ow laat maar dat is opgelost, verkeerde versie van de admin-editor

Maar ben wel nog steeds op zoek naar een handleiding hoe die Anchors / ankers goed te krijgen, want dat lukt nog steeds niet

Laatst bewerkt:
Heb je jce wel als standaard editor geselecteerd? (site --> global configuration ) en als het goed is moet je ook de module/mambot geinstalleerd en gepubliceerd hebben!

Heb je jce wel als standaard editor geselecteerd? (site --> global configuration ) en als het goed is moet je ook de module/mambot geinstalleerd en gepubliceerd hebben!

Ja dus maar had de verkeerde (verouderde) versie van de admin-editor

Maar krijg dus de ankers nog niet goed

En kan iemand mij helpen om een aparte zoekmachine te plaatsen op 1 pagina van de site
(ik heb telefoonlijst pagina, dus zou graag aparte search hebben op alleen die pagina)

Laatst bewerkt:
Ja dus maar had de verkeerde (verouderde) versie van de admin-editor

Maar krijg dus de ankers nog niet goed

JCE nu wel goed geinstalleerd? en wat werkt er niet goed met de ankers??

ja JCE is nu goed werkend

Als ik op het ankertje druk kan ik wel een punt waar het ankertje zelf aanmaken (de titel van de alinea) en dan krijg ik dat plaatje van een ankertje. Maar hoe kan ik dan de link werkend krijgen?

ankers.gif

De geselecteerde link werkt niet, welke instelling ik ook maak. Doe ik misschien iets verkeerd hoor

Maar nu heb ik nog ander vraagje
Dat JCE heeft die 'styles'... Kan je die aanpassen?
en kan ik ook plaatjes erin laden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan