Een paar tekort komingen in Ubuntu 14.04 LTS

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal

Ik heb Ubuntu 14.04 LTS I386 geinstalleerd, omdat mijn moederbord geen 64 bit aankan.
Het is een geheel schone installatie geworden, omdat ik geen invloeden van buiten af wilde hebben.
Aanvankelijk verliep de installatie voorspoedig.
Tot ik Thunderbird installeerde,
1)Mijn provider is Quicknet.nl, die kort geleden de pop3 en de smtp servers een andere naam heeft gegeven.
Bij het installeren van mijn account moest ik dus de namen van de pop-server en de smtp-server veranderen.
Maar daar had Ubuntu geen rekening mee gehouden, met als gevolg dat de wachtwoord verificatie aldoor niet kon plaatsvinden.
Tot ik het bestand quicknet.nl veranderde in ziggo.nl, waarna dit foutje recht gestreken werd.

2)De normale layout van mijn toetsenbord = Verenigde Stanten
Naar VS komt niet voor in het lijstje met varianten.
Nu moet je kiezen voor Engels met een 5 met Euro-teken

3)Het scherm gaat tijdens het opstarten 3x uit en aan. Wat zeer irritant is.

4)Een veel voorkomende Logitech Webcam 310 model U0015 kan niet geinstalleerd worden, omdat er geen Linux of Ubuntu software
voor handen is.

5)Ik gebruik weliswaar zoals eerder gememoreerd de I386 uitvoering van Ubuntu 14.04 met 2000Mb geheugen, maar de snelheid valt mee niet mee.

Wie weet voor bovenstaande problemen: van het niet kunnen installeren van de Webcam, het flikkeren van het scherm tijdens het opstarten en de tegenvallende snelheid van het Linux-system een oplossing of in iedergeval een verbetering?

Mgv
Jan Filarski :eek:
 
JanFilarski,

Ik heb deze problemen niet gehad, maar heb dan ook geen ziggo.

Janfilarski zei:
2)De normale layout van mijn toetsenbord = Verenigde Stanten
Naar VS komt niet voor in het lijstje met varianten.
Nu moet je kiezen voor Engels met een 5 met Euro-teken

Ik kon bij de installatie gewoon kiezen voor "US International - With dead keys", zoals altijd bij Ubuntu.

janfilarski zei:
3)Het scherm gaat tijdens het opstarten 3x uit en aan. Wat zeer irritant is.
Dit heb ik inderdaad ook, dacht dat het aan mijn laptop lag (Laptop uit 2004).

janfilarski zei:
5)Ik gebruik weliswaar zoals eerder gememoreerd de I386 uitvoering van Ubuntu 14.04 met 2000Mb geheugen, maar de snelheid valt mee niet mee.
Je zou Xubuntu of Lubuntu kunnen proberen. De GUI van deze is iets lichter dan unity, maar heb ik verder geen ervaring mee.

Ik vind zelf vooral de amazon meuk die erin gebouwd zit sinds 13.10? erg vervelend.
Verder heb ik nog geen problemen geconstateerd en ben er erg tevreden over.
 
Als de installatie qua graphics langzaam lijkt, neem dan andere drivers of mogelijk inderdaad een lichtere desktop.

De logitech webcam (C310) is volgens alle support lijsten volledig ondersteund (iig voor 64-bit, kon geen andere lijsten vinden). Hoe heb je getest dat de camera niet gedetecteerd wordt?

Scherm aan en uit kun je volgens mij wel voorkomen met de boot options en de juiste drivers. Zelf heb ik er geen last van, maar draai dan ook de "MINT" versie van ubuntu , niet ubuntu zelf.
 
Hoi Wampler

Welke andere drivers voor de installatie? De installatie installeert volledig zichzelf, dus zonder tussenkomst van de gebruiker. Je hebt dus geen keuze.
Andere drivers? Ik heb bij Logitech alles nagepluist en volgens hun zijn geen drivers voor Linux beschikbaar.

Mvg
Jan Filarski
 
Je kunt voor je graphics drivers kiezen tussen verschillende. Echter wordt standaard een open variant gekozen. :

uit de handleiding (engels): "open up the 'Software & Updates' tool from the Dash and click the ‘Additional Drivers’ tab"

En de drivers voor logitech zitten al in de kernel. Hoef je dus niets voor te downloaden. Mijn vraag blijft dus: hoe heb je getest dat het niet werkt, want standaard werkt het gewoon "out of the box"
 
Hallo Wampier

Ik heb inmiddels " Cheese" gedownload en geinstalleerd.

Maar ik krijg heel schimmige beelden, eigenlijk niet naar te kijken zo slecht.

Zijn er ook instel mogelijkheden ?

Bovendien een Nederlandse handleiding van Ubuntu zou zeer prettig zijn.

Buiten alles,
Nog hartelijk bedankt voor je belangstelling.
MVG
Jan Filarski
 
Hallo Wampier

Ik heb mijn WebCam aan de gang.

Hartelijk Bedankt
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan