een paar vragen betreft internet delen met xp vs 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
144
Beste lezer,

Ik had al een bestaan netwerkje, maar dat waren beide xp-pc's. Nu heb ik een netwerk met xp(server) en 98se(client), want dat vond ik prettiger:)

Als eerste hebben we de 'wizard internet delen' uitgevoerd, maar het voltooid niet in 98se. Waarom niet?

We hebben met TCP/IP beide pc geconfigureerd en kunnen wel naar elkaar pingen maar de client kan niet in 'volledig netwerk' komen. En dus geen internet op de client pc. Wat doe ik fout?

Op veel site heb ik gelezen dat je naast dat TCP/IP een programma als Wingate, Sygate etc etc moet installeren om internet te delen. Hoe moet je dat precies uitvoeren, want bij is daar nog geen resultaat uit gekomen.

Ik hoop dat ik op een van deze vragen antwoord krijg zodat ik op het goede spoor zit.
 
Hoi,
Je hebt al enkele sites bezocht maar kijk ook hier eens.

Grtzzz.
 
Daar ben ik al zo vaak geweest, op welke link moet ik volgens jou dan klikken, wees iets duidelijker:(
 
Via attendeer de beheerder binnengekregen:

Dit is de reden van de melding:
Dag mario de moderator,

Ik heb nu twee icoontje van een lan-verbinding. Een voor de internetverbinding
en de ander voor de verbinding van de client. Dit is nog van het vorige netwerk
met twee xp-pc's dat door iemand anders is geconfigureerd. Nu staat er dus bij
de internetverbinding gedeeld(van het vorige netwerk) En ik heb bij
LAN-verbinding 2(voor de client) het netwerk geconfigureerd. Moet ik dit nu
omdraaien?

Beste Djel,

Gaarne via het forum reageren ipv attendeer de beheerder
 
ok zal ik voortaan doen, maar nu wil ik wel antwoord op mijn vraag
 
Dit zou je zo kunnen laten staan.

Krijgt de 98 machine het ipadres of heb jij alles handmatig ingevoerd
 
Ik heb bij Ip automatisch geselecterd, maar er veranderde niks.

Als ik mijn pc opstart dan krijg ik eerst een inlogscherm voor wachtwoord netwerk, ik heb steeds op 'ok' gedrukt zonder wachtwoord, dat is toch goed?
 
En als je op OK klikt wat voor een ipadres krijgt de 98 machine?

Interne firewall van XP uitstaan? Eventueel andere firewalls ook ff uitgezet?
 
Nadat ik win98 een ander ipnr had gegeven, zag ik opeens bij netwerkverbindingen van xp dat verbinding 1(internet) niet meer gedeeld was, erg vreemd.

Dus wou ik internet weer delen, verscheen er een venster met de tekst:

"als internet-verbinding delen is ingeschakeld, wordt deze LAN-adapter ingesteld op het gebruik van ip-adres 192.168.0.1. De computer kan hierdoor de mogelijkheid tot het maken van verbindingen met andere computers verliezen. Als deze andere computers beschikken over statische ip-adressen, moet u de computer zodanig instellen dat deze hun ip-adresssen automatisch verkrijgen. Weet u zeker dat u internet-verbinding delen wilt inschakelen."

Wat heb ik verkeerd gedaan en wat moet ik nu doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan