ddayoverlord
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 dec 2007
Beste lezers,
Ik ben nog steeds bezig met het formulier uit de vorige posting:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=331392
Aangezien ik zo goed geholpen ben de vorige keer, nu weer een volgende uitdaging;
Wat is de bedoeling:
Een aantal velden wordt ingevuld en gecontroleerd voor de post via javascript.
Nu is een van die velden een veld dat niet dubbel in de database mag voorkomen: UserName
Mijn idee was om deze controle in de javascript check functie op te nemen.
Ik weet dat php en javascript niet op hetzelfde niveau werken maar ik dacht dat iets als onderstaand wel kon;
bij het openen van de pagina een php array laten vullen vanuit de database bv: $UserNameArray
En in het javascript de geposte UserName laten vergelijken met de array en kijken of deze bestaat.
Nu lijkt het mij logisch, maar kan dit??
En nog beter... hoe dan?
Graag jullie antwoord hierop.
Groetjes,
ddayoverlord
ps: Ik kan het script wel posten hoor, maar ik wil eerst een weten of het uberaupt kan
Ik ben nog steeds bezig met het formulier uit de vorige posting:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=331392
Aangezien ik zo goed geholpen ben de vorige keer, nu weer een volgende uitdaging;
Wat is de bedoeling:
Een aantal velden wordt ingevuld en gecontroleerd voor de post via javascript.
Nu is een van die velden een veld dat niet dubbel in de database mag voorkomen: UserName
Mijn idee was om deze controle in de javascript check functie op te nemen.
Ik weet dat php en javascript niet op hetzelfde niveau werken maar ik dacht dat iets als onderstaand wel kon;
bij het openen van de pagina een php array laten vullen vanuit de database bv: $UserNameArray
En in het javascript de geposte UserName laten vergelijken met de array en kijken of deze bestaat.
Nu lijkt het mij logisch, maar kan dit??
En nog beter... hoe dan?
Graag jullie antwoord hierop.
Groetjes,
ddayoverlord
ps: Ik kan het script wel posten hoor, maar ik wil eerst een weten of het uberaupt kan