een php gebaseerd site maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaguar92

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Hallo, ik ben nog maar net begonnen met php en weet al best veel over html. Ik wil graag een site maken waar mensen zich kunnen inloggen en een eigen profiel krijgen. Ik ben later van plan (jaartje ofzo) een soort browserspel te maken.

v.b van browserspel: http://www.tribalwars.nl/

Ik wil later graag zoiets gaan maken, maar moet eerst php goed kunnen uitvoeren. Als er mensen zijn die al veel weten van php en meschien al zoiets kan maken wil ik graag aan jullie vragen of er meschien goede boeken of tutorials zijn om later zoiets te maken. Meschien weten jullie een paar kleine opdrachten voor mij die ik nu kan maken.

Je kunt beginnen met de basic PHP applicaties; in volgorde van moeilijkheid:

* een contact formulier
* een gastenboek
* een mini forum
* een CMS

(laatste 2 weet ik niet welke moeilijker is; ik gok CMS)

Kwa boeken... je kunt er zelf een kiezen waarschijnlijk; er zijn er veel en de meesten leggen het wel goed uit. Je kunt ook eens kijken bij de tutorials van W3 schools.

Het belangrijkste is natuurlijk altijd dat je vooral veel oefent, jezelf wil verbeteren (en daarom ook veel je code voor moet leggen aan mensen met meer ervaring; daar kun je een hoop van leren)

Voor meer geavanceerde concepten met betrekking tot het maken van browsergames kun je eens rondneuzen op de blog van het bedrijf waar ik voor werk. (Wij maken ook browsergames)
blog.webgamic.nl

Bedankt

bedankt op het reageren van mijn vraag. Ik heb jullie site bekeken en zag dat jullie een best bekend browserspel hebben Torpia. Ik wil graag weten hoelang jullie nou erover gedaan hebben zoiets te maken?

9 team leden x 6 maanden fulltime tot de Final, dus in totaal iets van 9.000 manuren zitten er in :)

Onderschat dat echt niet, tis heel veel werk ;)

Hoe krijg jullie de afbeeldingen eigenlijk? Tekenen jullie die met de hand, door computers (Met welk programma dan). Heb zelf ook een heel idee in mijn hoofd (Wat ook nog orgineel is (Heb er nog geen die erop lijkt gevonden)) Zat er zelf aan te denken er ongeveer 2 jaar mee bezig te zijn. Maar later denk ik weer. De "maatschappij?" gaat tegenwoordig zo snel, als ik het spel af zou hebben dat browsergames uit zijn en alleen nog maar MMORPG worden gespeelt.

Ik weet het niet, we hebben iemand die voor ons tekent van buiten het bedrijf, maar ik gok dat hij tekent met een tablet en Photoshop, want hij levert alles in .psd aan :)

Onderschat dat echt niet, tis heel veel werk ;)
inderdaad lol
dat is ook ongeveer iets wat ik wil maken
ben nu al een paar weken bezig en het schiet nog van geen ene kant op xD
maar ik heb wel gemerkt dat ik zo echt veel leer over php sql en al die dingen

Ja een goede oefening is het zeker ;)

Als je nog hulp nodig hebt met code of spel concepten, voel je vrij om het te vragen, ik heb er inmiddels de nodige ervaring mee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan