Een probleem met radio button en listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxim155

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Goede Middag,

Mag ik jullie vriendelijk om hulp vragen alstublieft? Ik ben bezig met een klein eigen projectje te maken, maar ik krijg een fout, die ik niet begrijp en dus niet kan oplossen. Ik heb al stevig wat gegoogeld maar ik geraak er maar niet uit. Ik heb in bijlage het projectje bij gevoegd, zodat jullie mij beter kunnen begrijpen. Ik ben nog maar bezig met de radio buttons, de rest nog niet. De rest doe ik nadat deze fout is opgelost.

Ik waardeer jullie hulp, die jullie wensen te geven.

Alvast vriendelijk bedankt bij voorbaat voor jullie tijd.

vriendelijke groeten,
Werner

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Maxim155 Het is mij niet duidelijk wat je vraag is. Dat blijkt ook uit je topictitel. Graag titel aanpassen a.u.b.

Ik kan zo snel geen fout in de broncode van je programma ontdekken, welke fout wordt precies weergegeven?

Je voegt dingen toe aan een listbox neem ik aan. Dan roep je VulListboxIn() aan en zet je de data souce naar de list SnookerBreaks waar niets in zit en zal de listbox ook wel niets weergeven.

bij de IF's moet je dingen toevoegen aan de SnookerBreaks in plaats van de listbox zelf.

(eventueel eerst de list leegmaken)

Hallo Bloodshed, ik dank u vriendelijk voor uw reactie op mijn vraag. U hebt mij goed begrepen, het eerste stukje van mijn projectje is het toevoegen aan de listbox. het eerste stukje, dat gaat over radiobuttons en vanaf ik één radio button heb aangevinkt om die gegevens dan in mijn listbox te steken nadat ik op de knop toevoegen heb geklikt.

ik ga het nog eens bekijken, die if statement en hopelijk geraak ik er uit.

Nogmaals vriendelijk bedankt voor uw goede hulp.

Vriendelijke groeten,
Werner

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er mee bezig geweest met de verdere code voor mijn project. Maar ik heb verder nog een vraagje.

In bijlage heb ik de code in een word document bijgevoegd. Bekijk bijlage Hobby project.docx

Mijn vraag is:
Als ik het project laat runnen, en ik vink bijvoorbeeld GroterDanDertig van de radio button aan in het formuliertje. Dan Voegt hij dit wel toe aan de listbox maar dan op deze manier : “Hobby snookerBreaks”  dit komt dan in het display van de listbox te staan.

Wat ik graag in de display van de listbox had zien staan is : “snookerbreaks” alleen. Kunnen jullie mij hiermee helpen alstublieft.

Zoals u al gezien hebt, ben ik een persoon die C# nog aan het leren is. En er is geen betere manier om te leren dan meteen code te schrijven. Ik krijg echter wel lessen in C# maar ben nog vol op aan het leren, dus alle hulp is van harte welkom.

Vriendelijke groeten,
Werner

Je kunt ook de code in tags plaatsen [ CODE ]code hier[ /CODE ] of [ CPP]code hier[ /CPP] (zonder spaties)
Is wat makkelijker dan doc te downloaden.

Al deze properties in de snookerbreak class zijn niet nodig of wel? Je wilt weten welke waarde is aangeklikt?

Je hoeft de radiobutton nergens aan toe te voegen, alleen de waarde die daar bij hoort.

Dan krijg je misschien iets zoals dit:

[CPP]public class SnookerBreak
{
public int Value { get; set; }
}[/CPP]

[CPP] public partial class Form1 : Form
{
private List<SnookerBreak> _breaks;

public Form1()
{
InitializeComponent();
_breaks = new List<SnookerBreak>();
}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
SnookerBreak snookerBreak = new SnookerBreak();

if (rb30.Checked)
{
snookerBreak.Value = 30;
}
else if (rb40.Checked)
{
snookerBreak.Value = 40;
}
else if (rb50.Checked)
{
snookerBreak.Value = 50;
}
else
{
snookerBreak.Value = 0;
}

_breaks.Add(snookerBreak);

UpdateListBox();
}

private void UpdateListBox()
{
lbBreaks.DataSource = null;
lbBreaks.DataSource = _breaks;
lbBreaks.DisplayMember = "Value";
}
}[/CPP]

Dank u wel voor uw goede uitleg, ik ga er nog een beetje mee aan de slag.

Vriendelijk bedankt voor uw goede hulp.

Vriendelijke groeten,
Werner Zegers

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan