Een programma/software mag van mij geen verbindingmaken met internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Heb een programma/software die van mij geen verbinding mag maken met internet.
Hie kan ik dat instellen in windows 10?

mvg dag
 
ALS je weet met wie contact gezocht wordt kun je ook het Hosts bestand gebruiken.
 
Trek de stekker uit je netwerkkaart.
 
Soms is het noodzaak om verbinding te maken, instellingen ophalen, registratie verifiëren of simpelweg een updatecheck doen.
Ik ben het met je eens dat jezelf slecht tot geen controle hierop kan uitvoeren.
Maar tegenwoordig lijkt het haast moeilijk of bijna onontkoombaar om internetloos te kunnen werken.
 
Werk gewooon met de standaard windows virus scanner.
Hoe kan ik hem daar blokkeren?
Waarom wil ik het programma niet meer op internet verbinden......het programma is nu nog gratis....maar over 1 week moet je er voor betalen...grrr

mvg ronald
 
Is het dan niet eenvoudiger om het programma van je computer te verwijderen?
 
En dat tijd slot zit er toch al in gebakken.. dus dat gaat je niet helpen..
PS: spoilt milk...:eek:
 
Lijkt mij ook zinloos. Internetverbinding blokkeren moet via de Firewall. To block a program from accessing internet, go to Firewall settings > Define a New Blocked Application > Choose a running process or browse and select your program's executable file.

Ik heb geen Windows firewall en kan dat niet controleren. Deze firewall zou deze optie wel hebben.
 
Een firewall setting gaat verloren wanneer je een andere firewall neemt of deze even uitschakelt.
Het Hosts bestand met een regel extra aanpassen is inderdaad de juiste optie.
Hierin wordt dat Internet adres dan doorverwezen naar de eigen computer dus zo gebeurt er niets.
Ik gaf de pagina van een programma dat dit kan automatiseren en bovendien de adressen van veel aanvalssites er aan toe kan voegen. Een leuke bijkomstigheid. Om meer te weten te komen over het Hosts bestand kan je op hun site gaan lezen of informatie hierover vinden met Google of Duck Duck Go.

Ik heb deze methode zelf gebruikt voor de shareware van CounterSpy, waar je toestemming moet geven voor ieder nog onbekend programma en alle aanpassingen van de systeem instellingen. Ik had twee domeinen te blokkeren. Dit werkte dus heus wel afdoende maar er zijn heel veel programma's die je niet zomaar meer uit kan blijven proberen. In ieder geval niet door alleen de toegang tot een website te blokkeren. Het gaat dus om uitzonderingen maar de hulp vrager zal zelf wel weten wat helpt om de probeer termijn te verlengen of het programma opnieuw uit te proberen.
 
Het programma was al jaren gratis.
En op eens zonder melding moet er voor betaald worden.
En dat vind ik niet netjes.Geef dan gewoon van te voren aan dat er voor betaald moet gaan worden.
Dan vind ik het niet erg.
Nu was het zo dat alles wat ik getekend had geen eens meer te openen was.
Gelukkig had ik het programma nog op een andere computer staan.Zodat ik de tekeningen daar nog snel kon uit printen.
Maar ga mee eens verdiepen in hosts.

mvg dag
 
Welk programma/app zit er tegenwoordig niet te zeuren om te upgraden. En dan betalen natuurlijk. Dat is het verdienmodel. Niet netjes is inherent met internet. Google, Microsoft etc. geven al jaren het slechte voorbeeld. Volg het nieuws maar. Keer op keer schenden ze de privacy.
 
Het programma is nu nog gratis....maar over 1 week moet je er voor betalen...grrr

Tja dat is logisch, speciale programma's kosten geld. Een alternatief zou open source kunnen zijn.
Wat ga je in de toekomst doen? Als je ook moet gaan betalen voor Windows? Stap je dan over op Linux ?
 
Over welk programma hebben we het?
 
Doneren... niet kopen...
Als je ziet wat je hier voor krijgt, is dat nog niet eens zo gek... toch?
Blijkbaar vind je de software wel behoorlijk goed.....
Om hoeveel zakjes frites met mayo gaat het hier... :eek:
Of om hoeveel pilsjes in de derde helft...:eek:

https://www.scarm.info/index.php?l=nl&page=donations
Ondersteun SCARM

Als je dit leest dan ben je een tevreden gebruiker van SCARM en wil je een donatie geven en mijn werk aan het programma ondersteunen. Dank je!

Om een bijdrage voor SCARM over te maken kan je op een van de onderstaande knoppen klikken op basis van de valuta van uw voorkeur.
 
Voor mijn hardloophobby sleet ik altijd wel 1.5 paar schoen gemiddeld per jaar... Als ik ze koop kan ik ook niet vragen aan de winkel of ik ze gratis mee krijg... :eek: (vragen wellicht nog wel... maar dat doe ik toch maar liever niet.... :thumb:)
Tja vaak is een hobby niet gratis......
PS: ik loop nu helaas wat minder... :(
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk het is niet veel geld.
Maar na 6 maanden kan ik het niet op een andere computer zetten.
Dus als computer kapot gaat en je een andere computere koopt.
Moet je ook een nieuwe lisencie kopen.
En dat vind ik niet netjes.

mvg dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan