Ilse Roelofs
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 aug 2004
Ik ben bezig met een administratief systeempje waarbij in 1 kolom een hyperlink naar een afbeelding wordt gezet. Om de een of andere vage reden lukt dit mij niet om op de normale manier via Invoegen > Hyperlink. De hyperlink wordt wel geplaatst en voordat ik het document gesloten heb wordt de link geopend, maar daarna lukt het niet meer.
Nu heb ik via een omweg een oplossing gevonden, nl. Ik heb de formule:
=HYPERLINK("N:\documenten\\blanco.jpg";"xx") in de hele kolom gecopieerd. Zodra ik rijen toevoeg en een plaatje heb verander ik de formule in:
=HYPERLINK("N:\documenten\\NSR0345.jpg";"foto"). De naam van de afbeelding is direct een serienummer (NSR0345), die in kolom A vermeldt wordt. De kolom waarin de link zit (kolom N) geeft nu weer: foto .
Wat ik nu graag zou willen is dat ik in een andere kolom een kruisje kan zetten (kolom 0) als ik een link naar een foto wil hebben en dat in kolom N de formule met de hyperlink automatisch wordt aangepast, compleet met naam van het plaatje (dat is altijd de code van Kolom A.jpg (bv. in kolom A staat het nummer: NSR0345 en in kolom N moet in de formule met HYPERLINK NSR0345.jpg komen te staan.
Ter verduidelijking: wat nu is:
=HYPERLINK("N:\documenten\\blanco.jpg";"xx")
moet worden vervangen door :
Als cel 01 gelijk is aan x, dan Hyperlink naar het document met als naam van de inhoud van A1.jpg (bijv. NSR0345), anders is de cel leeg.
Wat ik invul is niet goed:
=ALS(01=x;HYPERLINK("N:\documenten\(A1).jpg";""))
wie kan mij helpen? Ik ben benieuwd
groeten Ilse
Nu heb ik via een omweg een oplossing gevonden, nl. Ik heb de formule:
=HYPERLINK("N:\documenten\\blanco.jpg";"xx") in de hele kolom gecopieerd. Zodra ik rijen toevoeg en een plaatje heb verander ik de formule in:
=HYPERLINK("N:\documenten\\NSR0345.jpg";"foto"). De naam van de afbeelding is direct een serienummer (NSR0345), die in kolom A vermeldt wordt. De kolom waarin de link zit (kolom N) geeft nu weer: foto .
Wat ik nu graag zou willen is dat ik in een andere kolom een kruisje kan zetten (kolom 0) als ik een link naar een foto wil hebben en dat in kolom N de formule met de hyperlink automatisch wordt aangepast, compleet met naam van het plaatje (dat is altijd de code van Kolom A.jpg (bv. in kolom A staat het nummer: NSR0345 en in kolom N moet in de formule met HYPERLINK NSR0345.jpg komen te staan.
Ter verduidelijking: wat nu is:
=HYPERLINK("N:\documenten\\blanco.jpg";"xx")
moet worden vervangen door :
Als cel 01 gelijk is aan x, dan Hyperlink naar het document met als naam van de inhoud van A1.jpg (bijv. NSR0345), anders is de cel leeg.
Wat ik invul is niet goed:
=ALS(01=x;HYPERLINK("N:\documenten\(A1).jpg";""))
wie kan mij helpen? Ik ben benieuwd
groeten Ilse

Laatst bewerkt: