Een Raid Server opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een Raid Server (Buffalo) met daarin 2 schijven van ieder 1Gb ingesteld als Raid0

Omdat de Raid Server bijna vol dreigte te worden, heb ik er software van af gehaald.

Maar tot mijn verbazing heb ik daardoor niet of nauwelijks meer vrije ruimte gekregen.

Verder heb ik gekeken of er misschien een prullebak geleegd diende te worden o.i.d. maar niets van dat al.

Wat kan ik nu doen, zonder de schijven leger te maken en compleet te formatteren?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt:
Al een reboot gedaan?

En heb je gewoon in de prullenbak gekeken of in de prullenbak van de NAS schijven?
Daar kan nogal verschil in zitten.

Hallo Jan. Ik heb even op mijn nas gezocht naar de help. Dit schrijft men erover. Klik hier

Als het lukt krijg ik een biertje van je oke? :D

En heb je gewoon in de prullenbak gekeken of in de prullenbak van de NAS schijven?
Daar kan nogal verschil in zitten.

Hallo Edmoor
Inderdaad ik heb inmiddels de Vuilnisbak geleegd, in de TrashBox van de admin v.d. Raid-Server
En nu ben ik weer terug op de verwachtte grootte.
Hartelijk bedankt
Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo Jan. Ik heb even op mijn nas gezocht naar de help. Dit schrijft men erover. Klik hier

Hallo Manamana
ik heb gedaan zoals omschreven in de reactie op je collega Edmoor
En nu is de grootte weer okay
De Volendammer Kermis is voorbij, maar als je op het dorp komt, laat het me weten waar je dan zit, dan gaan we samen een biertje nuttigen.
Met vriendelijke groet
Dukkel

De losbandigheid (drank) viert in Volendam hoogtij.;):d:d:d

Hallo Manamana

Ik heb wel is waar geen Synology
Maar de werkzaamheden zijn natuurlijk nagenoeg het zelfde als voor mijn Buffalo-Raid Server LS500d
Evengoed een biertje, okay?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan