Een rapport weergeven dmv een keuzelijst in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

killah007

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
7
Goede avond allemaal, ik had een klein vraagje, het is voor ons eindwerk van software.

Ik moet een rapport maken maar dat moet gelinkt zijn.
Kijk:

Ik heb een formulier met een keuzelijst (met alle operators in)

maar ik heb daar een knop bijgezet dat een rapport opent, maar dan moeten alleen de gegevens van die operator tevoorschijn komen (die ik in de keuzelijst geslecteerd heb).

ik had een query gemaakt voor het rapport: en bij naam gedaan: opzoeken, [Forms]![main_rapport]![cbo2]

- cbo2 is immers mijn keuzelijst met alle namen van de operator

maar als ik dan een rapport maak op basis van die query werkt het niet....

Op die knop in mijn formulier waar mijn keuzelijst ook staat had ik dan een gebeurtenis gezet. docmd.openreport RPT_operators (het rapport dat ik dus gemaakt had op basis van die query...))

Dus hoe link ik die, dat allen de operator tevoorschijn komt die ik in het keuzelijste selecteer?

Need help plz
Alvast bedankt
 
Als ik op mijn rapport klik zegt hij wel

- formulieren!main_rapport!cbo1?

als ik dan de naam in dat tekstvakje ingeefdan werkt het wel...

hij wil denk ik gewoon die waarde daar niet uithalen uit die keuzelijst .....

keuzelijst is immers een keuzelijst met al de namen...
 
Lijkt goed te zijn.

De verwijzing naar het veld op het formulier is goed. Het wordt mij niet duidelijk of je dit bij criteria van het betreffende veld in de querie gezet hebt. Daar zou het in kunnen zitten. Het opzoeken wat je gebruikt hoeft volgens mij niet. Desnoods even een demo bijvoegen.
Omdat Access vraagt om de waarde uit cbo1 moet er ergens in het rapport of de onderliggende querie deze cbo1 staan. Heb je misschien een rapport gekopieerd dat gebaseerd was op cbo1 en ben je vergeten de verwijzing naar cbo1 te veranderen in cbo2?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan