Een record verwijderen uit een rapport

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hoi hoi,

Is het mogelijk om vanuit een rapport een record te wissen in access 2010? Ik heb een knop aangemaakt, maar weet nu niet wat ik moet doen.....
Tevens zou ik bovenaan mijn rapport graag een datum willen staan wanneer er een wijziging in de records heeft plaats gevonden (nieuwe toevoeging/verwijdering/ wijziging tekst), ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast dank,

Josh

Bijlagen

Rapporten zijn een eindproduct, en niet bedoeld voor gegevensmanipulatie. Gebruik (of maak) daar een formulier voor.

idd, je kunt geen data (records) verwijderen uit een rapport.
dat moet je doen via een query of rechtstreeks op de tabel

Ik snap het, maar kan ik dan wel in een formulier al mijn records onderelkaar zetten, zodat ik wel een overzicht heb?

Dan maak je een Doorlopend formulier i.p.v. een Enkelvoudig formulier.

Oke, dan ga ik opzoeken hoe je een doorlopend formulier kan maken. Dank

Dat is niet zo moeilijk te vinden; je moet dan naar de keuzelijst bij <Meer formulieren> zijn. De optie heet <Meerdere items>.

Fijn, ik hoop straks tijd te hebben om er naar te kijken

Was inderdaad zeer makkelijk. Vraag me nu alleen af of het mogelijk is om de inhoud van records vast te zetten aan een apart nummer (bedje). Als ik bijvoorbeeld bed 1 tm 8 dan weet ik nu dat ik ze allemaal onder elkaar kan zetten en ook kan wissen, maar kan ik dan ook een record toewijzen aan een specifiek bed en dan alleen dat specifieke bed wissen?

Hier raak je me kwijt.... Wat bedoel je precies?

Dat snap ik, hahaha. Als ik een doorlopend formulier maak, staan al mijn records onder elkaar. Bij het maken van een nieuw record zal deze onderaan verschijnen bij het doorlopend formulier. Maar ik wil dat er bijvoorbeeld maximaal 8 records kunnen worden ingevuld, elk record staat gelijk aan een bedje. Als kindje in bed 1 weggaat, kan ik de record van dit kind verwijderen. Maar als er dan een nieuw kind word opgenomen op bedje 1, hoe kan ik er dan voor zorgen dat dit kind op record 1 komt en niet onderaan de lijst van het doorlopend formulier. Ik ben dus een beddenoverzicht aan het maken. Hoe dat het nu duidelijk is, anders kan ik wel een voorbeeld sturen wat ik nu in excel heb gebouwd.

Kwestie van het formulier sorteren lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan