Hallo,
Het is me ondertussen al gelukt om een csv file in te lezen en een regel toe te voegen maar hoe pas je een reeds ingelezen regel aan?
mijn csv ziet er ongeveer zo uit:
key1, waarde1, waarde2, waarde3, waarde4
key2, waarde5, waarde6, waarde7, waarde8
...
Ik zou dus de regel met een bepaalde key (bv nu key1) de waarde4 willen aanpassen naar waarde10.
Ik was al bezig om eerst de csv in te lezen met de volgende functie:
$a = array();
$f = fopen("gebruikers.csv", 'r');
while ($line = fgetcsv($f, 1000, ","))
{
$key = array_shift($line);
$a[$key] = $line;
}
fclose($f);
en dan krijg ik de csv als een array binnen volgens anderstaande manier:
Array ( [key1] => Array ( [0] => waarde1 [1] => waarde2 [2] => waarde3 [3] => waarde4 ) ) deze array heeft de naam $a
vervolgens haal ik de juiste lijn op met $b = $a[key1] en vervang ik de waarde $b[4] = $waarde10.
hierna steek ik de de lijn terug in de grote array $a[key1] = $b.
Nu is de volledige array $a van de csv wel correct aangepast maar hoe schrijf ik deze array nu weg naar mijn csv file?
Het is me ondertussen al gelukt om een csv file in te lezen en een regel toe te voegen maar hoe pas je een reeds ingelezen regel aan?
mijn csv ziet er ongeveer zo uit:
key1, waarde1, waarde2, waarde3, waarde4
key2, waarde5, waarde6, waarde7, waarde8
...
Ik zou dus de regel met een bepaalde key (bv nu key1) de waarde4 willen aanpassen naar waarde10.
Ik was al bezig om eerst de csv in te lezen met de volgende functie:
$a = array();
$f = fopen("gebruikers.csv", 'r');
while ($line = fgetcsv($f, 1000, ","))
{
$key = array_shift($line);
$a[$key] = $line;
}
fclose($f);
en dan krijg ik de csv als een array binnen volgens anderstaande manier:
Array ( [key1] => Array ( [0] => waarde1 [1] => waarde2 [2] => waarde3 [3] => waarde4 ) ) deze array heeft de naam $a
vervolgens haal ik de juiste lijn op met $b = $a[key1] en vervang ik de waarde $b[4] = $waarde10.
hierna steek ik de de lijn terug in de grote array $a[key1] = $b.
Nu is de volledige array $a van de csv wel correct aangepast maar hoe schrijf ik deze array nu weg naar mijn csv file?
Laatst bewerkt: